تهران

آیین وداع با پیکر شهید «امیر زمان زاده» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پردیس، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید امیر زمان‌زاده با حضور مادر، برادر و خانواده وی همچنین شهروندان و مسوولان شهرستان پردیس، شهرهای سعیدآباد و خسروآباد جاجرود شامگاه دوشنبه، در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) با برپایی نماز مغرب و عشاء آغاز و با مداحی، شعرخوانی و سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد آقامیر سخنران ادامه پیدا کرد.

پس از پایان سخنرانی حضار با حضور در خیابان اصلی این شهر، به استقبال پیکر مطهر شهید زمان زاده رفته و با طی کردن مسیری یک کیلومتری وارد حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شدند و مداحی پایان بخش این مراسم بود.

لازم به ذکر است روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه مراسم وداع شهید زمان زاده در شهر بومهن، همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد اهل بیت(ع) این شهر برگزار خواهد شد.

همچنین روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه مسجد حضرت زهرا(س) پردیس همزمان با نماز مغرب و عشاء میزبان پیکر شهید زمان زاده خواهد بود و در ادامه همین روز پیکر مطهر شهید زمان زاده از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مسجد الغدیر پردیس منتقل و آخرین مراسم وداع، در شب تشییع و تدفین شهید زمان‌زاده برگزار خواهد شد.

همچنین تشییع و تدفین روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۰ صبح در میدان امام رضا(ع) پردیس آغاز و شهروندان به همراه شهید با طی کردن مسیری پتج کیلومتری و به صورت کاروانی به سمت بوستان نورالشهدا (گلزار تازه تاسیس شهدای پردیس) حرکت خواهند کرد و پیکر شهید زمان‌زاده به عنوان اولین شهید در این گلزار تدفین خواهد شد.

بنابراین گزارش مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید امیر زمان‌زاده در سال ۱۳۸۷ در دانشگاه آزاد اسلامی شهر نائین اصفهان به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شده بود.

امیر زمان زاده که یکی از شهدای دفاع مقدس بوده که در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد و در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حال بعد از ۱۳ سال با انجام آزمایشات DNA پیکر او شناسایی و با درخواست مادر و خانواده شهید، پیکر مطهر وی به پردیس منتقل و در گلزار شهدای فاز۳ این شهر که پس از شناسایی پیکر شهید ساخته شده به خاک سپرده خواهد شد‌.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا