اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه دهم دی‌ماه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۱۰دی‌ماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه خلخال: توسعه همه مناطق استان اردبیل به بالندگی استان کمک خواهد کرد

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با اشاره به درج خبر اعتبارات تخصیص یافته نقدی سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل اظهار کرد: توزیع عدالت محور اعتبارات، انتظار همه مردم استان است و استاندار اردبیل و مدیران کل در تقسیم اعتبارات نقدی، عدالت را سرلوحه خود کنند.

وی افزود: توسعه همه مناطق استان به بالندگی استان کمک خواهد کرد. در گذشته در حق شهرستان خلخال آن‌طور که باید توجهی نشده است.

امام جمعه خلخال ضمن گله‌مندی از مسؤولان در گذشته بیان کرد: طبیعت و آب و هوای شهرستان خلخال نعمتی بزرگ برای ایجاد زمینه‌های گردشگری است، ولی این صنعت در صورت نبود زیرساخت‌ها، هیچ معنایی ندارد و باید مسؤولان استان به این امر توجه نمایند .

وی با قدردانی از نماینده مردم خلخال و کوثر بابت پیگیری راه‌های شهرستان خلخال، تصریح کرد: تکمیل جاده خلخال کلور ـ درام، احداث تونل الماس، تکمیل ۱۳ کیلومتر جاده هشجین ـ سرچم و ده‌ها پروژه دیگر مطالبه مردم شهرستان خلخال است و تاکنون این مشکلات بر جای مانده است.

امام جمعه اصلاندوز: پیام حماسه ۹ دی ولایت‌مداری و بصیرت ملت ایران است

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: ۹ دی ماه و سایر ایام الله‌ها نباید فراموش شوند، چراکه پیام ۹ دی این بود که مردم ایران اسلامی همواره ولایت‌مدار هستند و با بصیرت و آگاهی خود اجازه حرکت به دشمنان را نخواهند داد. به همین دلیل این روز به عنوان تجلی میثاق امت با ولایت شناخته می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه، افزود: حماسه ۹ دی در واقع امکان هرگونه تحرک را از دشمنان، جریان ضد انقلاب و آشوبگران و فتنه گران سلب کرد، بنابراین امروز وظیفه متولیان فرهنگی کشور، تبیین ابعاد مختلف این حماسه مردمی است.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی شجاعت و شهامت را به یادگار گذاشت، تصریح کرد: شهید سلیمانی مرد روزهای سخت انقلاب در برابر هجمه دشمنان بود و توانست به مثابه سدی مقاوم در برابر داعش و استکبار جهانی مقاومت ملت ایران را به نمایش بگذارد.

وی در ادامه بیان کرد: دشمنان با ترور شهید سلیمانی قلوب امت اسلامی را داغدار کردند اما یاد و خاطره این سردار رشید سپاه اسلام همواره در دل‌ مردم ایران و آزادیخواهان جهان، زنده خواهد ماند و مکتب این شهید رهروان و پیروانی دارد که پرچم حقیقت را همواره برافراشته نگه خواهند داشت.

اسدزاده با تاکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی به عنوان متفکر انقلابی در طی عمر با برکت خود با روشنگری و بصیرت در شرایط خاص مدافع و پیرو ولایت فقیه بود، گفت: آیت الله مصباح یزدی فیلسوف و متفکر برجسته انقلاب اسلامی که عمر خود را در راه پژوهش، آموزش و ترویج ارزش‌های اسلامی و اخلاقی حوزه علمیه سپری نمود.

امام جمعه بیله سوار: ضرورت توسعه بیله سوار با استفاده از ظرفیت‌های منطقه

حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیله سوار اظهار کرد: ما قبول داریم که دولت با انبوهی از فشار و مشکلات روبروست اما با همه اینها انتظار داریم بیله سوار به حق خود در توسعه دست یابد و با وجود ثروت و ظرفیت‌های مناسب توسعه مردم این شهرستان عقب ماندگی را تجربه نکنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان ما باید خلاقیت مدیریتی داشته باشند و از همه ظرفیت‌های منطقه در راستای توسعه بیله سوار استفاده کنند، افزود: در حوزه برنامه‌ریزی‌های مدیریتی، تحقق مطالبات و پیگیری‌های منطقه‌ای باید بیله سوار به حق خود دست یابد و رشد و ارتقای این شهرستان باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بیله سوار وجود گمرک، پایانه مستقل، مراودات مرزی را امتیازی فوق العاده برای این شهرستان دانست و بیان کرد: اصلاً برای ما قابل قبول نیست که با این همه ظرفیت، بیله سوار شاهد عقب ماندگی باشد و این واقعاً موجب آزار روحی و روانی مردم شده است.

عزیزی با انتقاد از کمرنگ شدن فعالیت گمرک بیله سوار از لحاظ تردد مسافری در ۲.۵ سال گذشته تصریح کرد: مردم بیله سوار مرزداران حقیقی این کشور هستند و انتظار دارند با ایجاد موقعیت شغلی، رونق اقتصاد و اشتغال، ایجاد منطقه آزاد تجاری از این ظرفیت در راستای تقویت نظام اقتصادی و معیشتی و بهبود وضعیت خانوارها استفاده شود.

وی بیان کرد: اینکه در هر جا اعلام کنیم بیله سوار محروم است این اصلاً در شأن این منطقه مرزی نیست و باید دولت محلی با برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه اقتصاد و اشتغال این منطقه، وارد عمل شود.

امام جمعه بیله سوار زمینه‌سازی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهرستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های مناسب اقتصادی و ثبت‌نام سرمایه گذاران باید در رأس فعالیت‌ها قرار گیرد تا هر چه سریع‌تر با استقرار این منطقه بتوان شاهد رونق اقتصادی باشیم.

با تاسی از حاج قاسم سلیمانی دشمن را به زانو در می‌آوریم

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اقدامات و توطئه‌دشمن اذعان کرد: تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن برای در هم شکستن مقاومت ما است، اما باید بداند ما با تاسی به مکتب حاج قاسم سلیمانی دشمن را به زانو در می‌آوریم.

عزیزی گفت: دولت سیزدهم باید الگوی مدیریتی و اقدام جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگو و معیار حکمرانی قرار دهد و روحیه جهادی این سردار بایدی در تمام ابعاد زندگی و مدیریتی ما جاری باشد.

امام جمعه شهرستان نیر: دشمن شناسی حاح قاسم سلیمانی زبانزد بود

حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نیر به تبیین ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخت و گفت:  امید آفرینی برای تحقق جامعه مهدوی از دیگر اقدامات ماندگار فرمانده جبهه مقاومت بود

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی، قیامتی در جهان به پا کرد، افزود: حاج قاسم با شهادتش، زنده بودن انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد، به‌طوری‌که دشمنان نیز در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.

امام جمعه شهرستان نیر بیان کرد: دشمن شناسی حاج قاسم مهمترین خصیصه سردار دلها بعد از اخلاص و اطاعت از ولایت بود و دشمن شناسی امروز یک وظیفه انقلابی و ملی برای ملت ایران است.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌های خاص برای ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان نیز خبرداد و گفت: این برنامه‌ها در راستای بصیرت افزایی و معرفت افزایی عموم مردم برگزار خواهد شد.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت علامه مصباح‌یزدی اشاره کرد و ادامه داد: علامه مصباح یزدی، یار امام و یاور رهبری، مجاهدی نستوه، متفکری برجسته و سیاست‌مداری متعهد بود و در همه میدان‌های لازم، حضور انقلابی داشت.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اصلاح نظام بانکی کشور شد و تاکی کرد: با اصلاح نظام بانکی کشور، در واقع اصلاحات اقتصادی ایران آغاز می‌شود.

وی خواستار توجه و رسیدگی به رفاه عموم مردم به ویژه اقشار متوسط به پایین جامعه شد و گفت: آماده سازی زیرساخت‌های اصلی و فرعی اقتصاد کشور باید با کمترین اثرات تورمی در جامعه  مواجه باشد که مورد قبول مردم واقع شود.

امام جمعه مشگین شهر: حاج قاسم سلیمانی یک انقلابی تمام عیار و ولایتمدار به معنای واقعی کلمه بود

حجت الاسلام باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشگین شهر از حضور مردم در مراسم نهم دی ماه که تجلی وحدت، بصیرت و مقاومت مردم در برابر فتنه گران بود، تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به ۱۲ دی، سالروز ارتحال علامه مصباح یزدی، افزود: آیت الله یزدی فردی با بصیرت و دارای تزکیه نفس و استقامت به اصول و ارزش‌های ناب محمدی و دارای نگاه جهادی به آموزش و کسب علم در سطوح مختلف بود.

امام جمعه مشگین شهر به سیزده دی ماه، دومین سالگرد سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و تشییع باشکوه و میلیونی سردار دلها اشاره کرد و اذعان داشت: حاج قاسم یک شخصیت نیست بلکه یک گفتمان و مکتب برای میلیون‌ها آزاده در جهان است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی یک انقلابی تمام عیار و ولایتمدار به معنای واقعی کلمه بود. سردار سلیمانی، تندیس اخلاص، اسوه سلحشوری و مقاومت و مصداق نظم و فرماندهی و تدبیر بود.

باوقار در ادامه خطبه‌ها از کوتاهی برخی مسؤولان در شهرستان به‌شدت گلایه کرد و گفت: برخی با بی اعتنایی به وظایف خود باعث نا امیدی و ناراحتی مردم می‌شوند. کنترل بازار و احترام به ارباب رجوع مطالبه‌ای است که مردم بارها بیان کرده‌اند.

 امام جمعه پارس آباد: سیره شهید سلیمانی بهترین الگو برای جوانان است/ با معرفی الگوهای مناسب، زمینه‌ساز سبک زندگی اسلامی باشیم

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: عوامل متعددی سبب شد تا فتنه ۸۸ شکست بخورد که یکی از آن هوشیاری و بصیرت مردم و حضورشان در میدان بود و یکی از مهمترین عوامل، نقش بی‌بدیل ولایت فقیه بود.

وی با بیان اینکه حماسه بزرگ نهم دی‌ماه جزو میراث‌های معنوی، ارزشی و حماسی ملت ایران است، افزود: این روز در جایگاه خود به مثابه انقلابی جدید بود. نه دی سالروز قیام مردمی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد تصریح کرد: فتنه ۸۸ نشان داد که جریان دین ‌ستیز علیه جمهوری اسلامی همواره در کمین است تا ارزش‌ها، باورهای دینی و اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار دهد و در این مسیر از کوچکترین فرصت‌ها برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برداری می‌کند.

وی بیان کرد: تنها راه شکست دادن دشمن در این زمینه، بصیرت و ولایت مداری مردم و شجاعت، تدبیر و رهنودهای امام گونه مقام رهبری است تا توطئه‌های دشمنان تعبیری جز شکست نداشته باشد.

باقری بنابی با بیان اینکه شهید سلیمانی و رفتار و سیره او بهترین الگو برای جوانان است، تصریح کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، شجاعت و شهامت را به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مرد روزهای سخت انقلاب در برابر هجمه دشمنان بود و توانست به مثابه سدی مقاوم در برابر استکبار جهانی، مقاومت ملت ایران را به نمایش بگذارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: خدمات شهید سلیمانی در کشور و منطقه بر کسی پوشیده نیست و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ ایشان تربیت یافته مکتب انسان‌ساز امام خمینی(ره) بود.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه (س) را علت خلقت و الگوی ائمه دانست و اظهار کرد: ایشان رکن و تکیه‌گاه رسول خدا و حضرت امیرالمومنین(ع) بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد، زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو دانست و بیان کرد: با معرفی الگوهای موفق در زندگی و ازدواج‌های آسان می‌توانیم مروج سبک زندگی اسلامی و دینی باشیم.

باقری بنابی از سفر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به شهرستان پارس آباد و برگزاری جلسات برای حل مشکلات مردم پارس آباد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا