اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه پنجم آذرماه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۵ آذرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه پارس آباد: تزلزل ارزش‌های اخلاقی در خانواده به متزلزل شدن جامعه منجر می‌شود

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خانواده، اولین و مهمترین نهاد اجتماعی و جایگاه تربیتی بشر و ظهور عواطف انسانی و رکن جامعه است که کمرنگ شدن و تزلزل ارزش‌های اخلاقی در خانواده، به متزلزل شدن جامعه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن با ابزار و شیوه‌های مختلف، خانواده ایرانی را هدف قرار داده افزود: چنانچه خانواده‌ها و مسؤولان با بی‌توجهی از کنار این پدیده بگذرند، آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد: خانواده، نخستین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی و رکن اصلی جامعه انسانی است که سرنوشت جامعه با آن پیوندی محکم دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ضمن تشکر از بسیجیان  برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: بسیج از ابتدای تشکیل تاکنون در عرصه‌های مختلف حاضر بوده و حماسه‌ها آفریده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نمونه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران و دفاع از مرزهای میهن اسلامی با جانفشانی بسیجیان و مردان دلیری است که در این راه جان خود را فدا کردند، افزود: تاریخ همواره گواه خواهد بود که نقش بسیجیان در دفاع مقدس نقشی انکارناپذیر و ریشه‌ای بوده است.

امام جمعه پارس آباد از لوله‌گذاری ۴کیلومتر برای رفع مشکل آب بخشی از شهرستان تشکر کرد و خواستار شد رفع مشکل آب شرق و غرب شهرستان پارس آباد تا شروع تابستان سال آینده شد.

وی خواستار آسفالت جاده بخش مغانسر شد و گفت: زمین واگذاری عشایر در حل بررسی است که در آینده نزدیک تحویل داده می‌شود.

امام جمعه خلخال: اخلاص بسیج الگوی عمل برای جامعه است/ میقات صالحین فرصت برای تربیت نوجوانان متعهد برای بسیج است

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با اشاره به هفته مبارک بسیج و اقتدار این نیروی مردمی و تعهد این نیرو در خدمت به مردم گفت: اخلاص بسیج الگوی عمل برای جامعه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال از همراهی خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان برای حضور  حلقه‌های صالحین در برنامه میقات صالحین سپاه شهرستان خلخال قدردانی کرد و افزود: میقات صالحین فرصتی برای تربیت نوجوانان متعهد برای بسیج است.

اسدی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت یاد وخاطره  شهید مدرس و شهید فخری زاده بر لزوم  استمرار حرکت انقلابی در جامعه و روحیه استکبار ستیزی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه هر جا برای خدمت در کنار هم بودیم، موفقیت حاصل شده گفت: لازم است که در کمترین فرصت نگاه برای توسعه شهرستان از سوی مسؤولان پیگیری شود.

امام جمعه اصلاندوز: ملت ایران با روحیه تفکر بسیجی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار و رژیم صهیونیستی ایستاده است

حجت الاسلام عظیم اسدزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به جوسازی‌های  آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات تاکید کرد:ملت ایران با روحیه و تفکر بسیجی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده است.

وی ضمن تبریک ۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) بیان کرد: ولایتمداری، قداست، پاکی، ایثار و مقاومت سرلوحه بسیج است که نقشه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خثنی می‌شود.

اسدزاده همچنین به سالروز شهادت دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دشمنان کسانی را ترور کردند که افکار قوی در صنعت انرژی هسته‌ای داشتند.

وی در ادامه به سالروز شهادت سیدحسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: اگر افکار و اندیشه شهید مدرس در نمایندگان باشد یقینا مجلسی پویا و فعال خواهیم داشت.

امام جمعه اصلاندوز در پایان با قدردانی از سپاه ناحیه عشایری در برگزاری برنامه‌های هفته بسیج در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهرستان اصلاندوز گفت: یکی از برنامه‌های مهم سپاه توزیع بسته‌های معیشتی به خانوارهای آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا با کمک خیرین بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه شهرستان نیر: تکرار تحریم‌ها در اداره دولت انقلابی اثری ندارد

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر به مذاکرات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات هسته‌ای  برای اجماع سازی خیمه شب بازی راه انداخته‌اند و غرب یک راه بیشتر ندارد و آن  پایان تحریم‌های ظالمانه است.

وی به تقلای آمریکا در این روزهای واپسین اشاره کرد و گفت: ائتلاف سازی‌ها نمایشی است و تکرار تحریم‌ها در مورد اشخاص و شرکت‌ها در اداره دولت انقلابی و ملت ایران  برای حفظ استقلال  ایران اثری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به مردم و به‌ویژه به جوانان این مرز و بوم هویت داده است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به مقایسه دوران قبل از انقلاب اسلامی و وضعیت فعلی کشور پرداخت و اذعان کرد: جوانان ما قبل از انقلاب از لحاظ علمی، صنعتی و ورزشی توان مقابله با آمریکا، آلمان، انگلیس و در کل کشورهای پیشرفته را نداشتند.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های علوم نانو، پزشکی، هسته‌ای، دانشمندانی چون فخری زاده‌ها و احمدی روشن‌ها درخشیدند که دشمن با به شهادت رساندن آنها تلاش کرد تا سد راه پیشرفت‌های روز افزون جوانان این مرز و بوم شود ولی جوانان ما با توکل بر خداوند متعال و تبعیت از ولی امر مسلمین پله‌های کمال و ترقی را به سرعت طی می‌کنند.

نعمتی با تاکید بر توقع مردم از دولت انقلابی، مجلس انقلابی و قوه قضائیه در برخورد با مفسدان  تصریح کرد: سران قوا باید به مردم گزارش اقدامات خود برای مبارزه با فساد را بدهند چرا که این حق مردم است که بداند با مفاسد برخورد شده است. تنها صِرف نام بردن از مفاسد مردم را اذیت می‌کند و آنها به دنبال نتیجه مبارزه با مفسدان و اقدامات تنبیهی هستند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه نمایندگان مجلس انقلابی باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند، گفت: مردم‌داری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، استبداد ستیزی، مقاومت در برابر تهدید،  ساده زیستی و عدم وابستگی به جریان‌های قدرت از ویژگی‌های نماینده انقلابی است.

تاکید امام جمعه بیله سوار بر رفع مشکلات و رفع محرومیت شهرستان

حجت الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته ضمن تبریک هفته گرامیداشت بسیج مستضعفین، از مسؤولان استانی خواست در راستای حمایت از تولید و رفع محرومیت اجباری از شهرستان مرزی بیله سوار در حوزه‌های اشتغال و کشاورزی به‌ویژه در حوزه آب، برق و پایاب سد خداآفرین، روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند.

وی افزود: تفکر جهادی و بسیجی یک الگوی مدیریتی نمونه است که در شرایط کنونی کشور، تنها راه برون رفت از مشکلات به‌ویژه در حوزه معیشت مردم، استفاده از همین الگو خواهد بود.

خطیب جمعه بیله سوار ضمن اشاره به مولفه‌های پایدار و اقتدار در دنیا، استفاده از ظرفیت و توان مردمی و داخلی را تنها راه نجات دهنده کشور از وضعیت موجود دانست و تاکید کرد: تفکر و روحیه بسیجی ظهور دهنده و آشکارکننده اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا است.

عزیزی ضمن برشمردن مشکلات منطقه، به مشکلات حاد و سخت کشاورزان در حوزه آب پرداخت و گفت: توجه ویژه و انقلابی مسؤولان آب منطقه‌ای در این امر مورد انتظار اهالی شهرستان محروم مرزی بیله سوار است.

امام جمعه موقت مشگین شهر: نمایندگان مجلس، آیت الله مدرس را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام محمد عابدی، خطیب موقت نماز جمعه این هفته شهرستان مشگین شهر ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج  محصور به زمان و مکان خاص نبوده و تفکر بسیج علاوه بر داخل کشور در کشورهای دیگر اسلامی نیز الگو برداری شده است.

وی در ادامه با اشاره به نهم آذر ماه، سالروز عروج ملکوتی آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا آیت الله مدرس را الگوی خود قرار دهند.

عابدی تصریح کرد: مجلس در راس امور قرار دارد، از این‌رو نمایندگان حوزه انتخابیه استان اردبیل باید تلاش کنند مشکلات و مسائل مردم را پیگیری کرده و در سریعترین زمان ممکن حل و فصل کنند.

خطیب نماز جمعه مشگین شهر در ادامه از دولت محترم خواست تا حل مشکلات مردم با انتصاب افراد انقلابی و معتقد به توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های سیاسی، علمی و آموزشی را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا