اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۱۹ آذرماه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۱۹ آذرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه اصلاندوز: مدافعان سلامت با الگوگیری از حضرت زینب(س) جهادی تلاش می‌کنند

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: عوامل مختلفی در تنگی رزق و روزی انسان نقش دارند که مهم‌ترین‌ آن‌ها کفران و کم شمردن نعمت‌های خداوند و حرص و طمع است به طوری که انسان با طمع زیاد به دنبال کسب ثروت فراوان است اما دچار مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری است و در نهایت میراث انسان‌های حریص از دست دادن برکت زندگی و تنگی رزق و روزی است.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، افزود: کادر درمان به ویژه پرستاران همواره تلاشگر بوده‌اند و در شرایط کنونی نیز که با شیوع کرونا مواجه هستیم نیز به عنوان مدافعان سلامت در کنار مردم هستند.کار پرستاری کار ظریف و بسیار دقیقی است که نیازمند صبر، فداکاری، ایثار و گذشت دارد، به‌طوری‌که این تلاشگران عرصه سلامت همواره با تاسی و الگوگیری از حضرت زینب(س) در کنار بیماران بوده‌اند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه امروز کشورهای مستکبری همچون آمریکا شعار طرفداری از حقوق بشر در جهان می‌دهند، در حالی که به مردم مظلوم کشوری مثل یمن ظلم می‌کنند، ادامه داد: آمریکا نام خود را مدافع حقوق بشر گذاشته اما در عمل برخلاف حرکت می‌کند و در هر زمان و مکان به ظلم و جنایت می‌پردازد که وضعیت فجیع و جنایت‌‌بار زندان‌های آمریکا نشان دهنده این موضوع است.

وی با تاکید بر تلاش‌ها و مجاهدت‌های آیت الله دستغیب شیرازی، بیان کرد: شهید دستغیب کتب بسیار فراوانی با ویژگی‌های مختلف به رشته تحریر درآورده است که می‌توان به گناه کبیره، معارفی از قرآن، معراج، قلب سلیم، سیدالشهدا و سرای دیگر اشاره داشت.

امام جمعه مشگین شهر: رفع کل تحریم‌ها در مذاکرات ضروری است

حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، حضرت زینب(س) را بهترین الگو برای بانوان و دختران دانست و اظهار کرد: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هستند که باید قدر آنها را بدانیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به رویداد مهم مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: در مذاکرات باید رفع کل تحریم‌ها مدنظر باشد.

امام جمعه خلخال: حرکت غیر مسؤولانه برخی ادارات مورد قبول مردم نیست/ ورودی‌های خلخال در شان مردم شهرستان نیست

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با اشاره به اینکه باز بودن برخی ادارات با تطعیلی آنها فرقی ندارد، بر لزوم  جدیت خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) و قدردانی از زحمات پرستاران و پزشکان در ایام سال و ایام کرونا افزود: بی‌شک پرستاران از بزرگ پرستار دین اسلام، حضرت زینب(س) الگو گرفته و با تاسی از اخلاق این بانوی اسلام در خدمت به مردم کوشا عمل می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با اشاره به ورودی‌های شهرستان خلخال، این ورودی‌ها را در شان مردم انقلابی و ولایتمدار خلخال ندانست و بر لزوم تسریع در تکمیل آن تاکید کرد.

امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود به حضور سرمایه‌گذاران در منطقه اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید با جدیت پیگیر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها باشند.

امام جمعه مشگین شهر: منطقه آزاد در استان اردبیل پس از رایزنی اعلام می‌شود

حجت السلام باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد از سفر سعید محمد، دبیر شورای مناطق آزاد به استان اردبیل و بازدید از شهرستان‌های شمال استان تقدیر کرد.

باقری بنابی ادامه داد: مناطق آزاد باتصمیم‌گیری نهایی بعد از رایزنی با مجمع تشخیص نظام اعلام خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ضمن تبریک روز پرستار گفت: مردم قدردان زحمات و تلاش‌های پرستاران به‌خصوص در ایام کرونایی هستند.

امام جمعه شهرستان نیر: خدمت بی‌منت، آرمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به روز پرستار اشاره کرد و گفت: اخلاق پرستاری هم مثل اخلاق پزشکی یک فریضه است.

وی با بیان اینکه تکلیف پرستاران بسیار سخت است، افزود: همه این اخلاق و عشق و ایثارها از فرهنگ اسلامی نشأت گرفته است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مسئله فرهنگ از مسئله اقتصاد هم مهمتر است، بیان کرد: ریشه همه مشکلات ما فرهنگی است  و ما نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های دیگر همچون اقتصادی، سیاسی،سازندگی، فناوری، تولید و پیشرفت علم منفک کنیم.

نعمتی تصریح کرد: با این فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی باید متولیان فرهنگی و مسؤولان اجرایی کشور در هر مسؤولیتی که هستند باید نسل آینده و حاضر را تربیت کرده و برای آرمان‌های انقلاب اسلامی کادرسازی کنند.

وی با بیان اینکه با سطحی‌نگری  و ارائه کار به دیگران نمی‌شود کار فرهنگی انجام داد، بیان کرد: کار فرهنگی، کار زیربنایی، انقلابی و بنیادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات و برجام نیز اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های سخت و ظالمانه و هجمه‌های سخت فرهنگی، کار مسؤولان فرهنگی و اجرایی باید مضاعف باشد.

نعمتی با اشاره به اقرار غرب و آمریکا در خصوص همکاری ایران در مذاکرات، تاکید کرد: این اقرار نیز برگرفته از مکر و حیله‌های دشمنان است و این بار ایران کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: این بار دولت اقتصاد کشور را به برجام گره نزده و به‌طور جدی در  پی رفع تحریم ها بوده چراکه تحریم‌ها تنها در ۲۰ درصد وضعیت اقتصادی کشور موثر است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه خدمت بی‌منت، آرمان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با سفارش و راه‌اندازی نمایش نمی‌توان به مردم خدمت کرد و خود مردم خادمین خود را با دیدن عملکرد تشخیص می‌دهند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان آرد و نان به نانوایی روستای کریق اشاره کرد و گفت: این نانوایی نزدیک به ۵ ماه است که تعطیل شده در حالی‌که علاوه بر تامین نان ساکنین خود، نان حداقل ۵ یا ۶  روستای همجوار را نیز تامین می‌کرد.

نعمتی با بیان اینکه این نانوایی روزانه ۴ کیسه آرد، نان پخت می‌کرد، بیان کرد: ماهانه ۱۲۰ کیسه آرد و به عبارتی ۶۳۰ کیسه آرد سهمیه این نانوایی در مدت ۵ ماه تعطیلی به کجا رفته است؟

وی تصریح کرد: اگر طی یک هفته این معضل حل نشود، شخصا به این مسئله ورود  خواهد کرد چراکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم  و مردم در روزهای برفی در زمینه تهیه نان  به مشکلات زیادی برمی‌خورند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا