اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۲۶ آذرماه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲۶ آذرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه خلخال: ساخت تونل اصلی‌ترین مطالبه مردم/ تردد از جاده خلخال به اسالم با پیگیری از پلیس راه استان مرتفع شد

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با تبریک هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و قدردانی از زحمات راهداران و امدادگران در محور خلخال به اسالم و سایر جاده‌های مواصلاتی شهرستان خلخال اظهار کرد: احداث تونل یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم شهرستان خلخال بوده و تا زمانی که این تونل در این جاده محقق نشود مشکل مردم شهرستان خلخال در زمستان‌های سخت و جاده‌های کوهستانی رفع نخواهد شد.

وی با اشاره به اقدام پلیس راه استان در اجرای قانون ممنوعیت تردد اتوبوس از جاده خلخال به اسالم افزود: ایمنی و تردد امن حق مسافران شهرستان خلخال است و مسؤولان استان باید برای احداث این تونل تلاش لازم انجام و اعتبارات لازم را در نظر بگیرند.

امام جمعه خلخال با اشاره به اینکه این جاده، یکی از جاده‌های گردشگری شهرستان خلخال برای ارتباط به مرکز کشور و دروازه گردشگری استان اردبیل از سمت استان گیلان برای تردد مسافرین و گردشگران است بیان کرد: طبق اظهارات پلیس راه، محدود نمودن این جاده برای اتوبوس‌ها به خاطر خطرات برف و کولاک بوده و این موید این موضوع است که باید مسؤولان استان برای حل مشکل مردم شهرستان خلخال آستین بالا بزنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال تصریح کرد: در گذشته اقدامات زیرساختی در راه‌های شهرستان خلخال انجام نشده و اکنون لازم است گذشته‌ها با حضور مسؤولان به صورت جهادی جبران شود.

اسدی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، یکی از صفات بارز اخلاقی این بانوی اسلام را ولایت‌‌مداری، تلاش در راه استمرار دین اسلام  عنوان نمود و به تشریح زندگانی کوتاه حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.

امام جمعه نیر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت محور است

حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نیر به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: راه توسعه و پیشرفت هر کشوری از آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت محور است، افزود: قشر جوان کشور به عنوان نیروی کارامد عامل اصلی توسعه کشور و بهترین ابزار برای تعلیم و تعلم و مهارت افزایی علمی و عملی است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه جوانی و نوجوانی بهترین دوران عمر انسان برای تربیت است، بیان کرد: جوانان ما متاسفانه بعد از فارغ التحصیلی از مدارس و دانشگاه‌ها جز یک مدرک فارغ التحصیلی چیز دیگری در دستشان نیست.

وی با انتقاد از متولیان آموزش در سطوح مختلف تاکید کرد: چند درصد از جوانان فارغ التحصیل ما در رشته‌های تحصیلی خود و زیر مجموعه‌های آن مشغول کار هستند، چند درصد از اساتید ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به‌صورت میدانی آموزش می‌دهند.

نعمتی بیان کرد: متاسفانه جوانان ما بعد از فارغ التحصیلی و کسب مدارج  علمی سطح عالی، به تولید و کشاورزی علاقمند نیستند و باید برای حل این معضل تدابیر خاص و انگیزشی اتخاذ شود. طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای مهارت افزایی نسل جوان کشور باید اقدام شود.

وی در ادامه سخنان خود به لزوم ترویج کسب و کار خرد، مشاغل خانگی و اینترنتی در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت:  اگر این امر اتفاق بیافتد شاهد کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها خواهیم بود و در کنار آن نیز آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای جامعه در شوهرداری، عبادت و دفاع از حریم ولایت، فرزند آوری و فرزند داری و در کل بهترین الگو در ترویج سبک زندگی اسلامی هستند.

بیانیه گام دوم بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید مفتح از پیشروان روشنگری و روشنفکری در جامعه بود، بسیار پر تحرک و عامل وحدت حوزه و دانشگاه بود.

نعمتی به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه بوده و نقش اصلی ترویج، تبیین و تحقق بیانیه گام دوم از آن حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه بیله سوار: اولویت دولت سیزدهم در بودجه۱۴۰۱ مناطق محروم مرزی باشد

حجت الاسلام عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیله سوار ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، به جایگاه و ارزش والای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) باید اسوه و الگوی بانوان ایرانی باشد و در تمام جنبه‌های زندگی آنان خصوصیات آن حضرت جلوه‌گری نماید.

امام جمعه بیله سوار در ادامه با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۱ افزود: پیوست عدالت باید در بحث اختصاص منابع به تمامی مناطق و دستگاه‌ها رعایت شود.

وی در ادامه ضمن برشمردن محرومیت‌های موجود در شهرستان مرزی بیله سوار، بیان کرد: مسؤولان باید با توجه به پتانسیل‌های موجود در حوزه کشاورزی و دامپروری در صدد رفع محرومیت‌های چهل ساله در منطقه باشند.

خطیب جمعه بیله سوار تاکید کرد: ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل می‌تواند بخشی از مشکلات و محرومیت‌های مناطق شمال استان را رفع نماید.

عزیزی ضمن اشاره به هفته قرآن، عترت و نماز، از زحمات دست‌اندرکاران آموزش و پرورش منطقه در بحث تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان قدردانی نمود و گفت: اولویت اول آموزش و پرورش منطقه در سال‌جاری باید تربیت دینی و انقلابی و در یک کلام، تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه اصلاندوز: باید حقایق در جامعه تبیین شود/ شیعه و سنی باید وحدت خود را حفظ کنیم

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز، اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی همواره در حال تحریف حقایق بوده‌اند، به ویژه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان نقشه‌های شوم خود را اجرا می‌کنند، اما امروز در برابر این موضوع بی‌تفاوت نباشیم و باید حقایق را در جامعه تبیین کنیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه ما ملت و امتی هستیم که در سایه وحدت و اخوت، همیشه در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کرده‌ایم، ادامه داد: در هفته‌های گذشته یکی از ائمه جمعه برادران اهل سنت سخنان بی‌پایه‌ای بیان کردند که متاسفانه بسیار بی‌پایه و سخیف است و باید ما برادران شیعه و اهل تسنن در کنار هم وحدت خود را حفظ کنیم و این موضوع را در صحنه‌های مختلف همچون دفاع از حرم اهل بیت(ع) همواره به جهانیان به ویژه دشمنان اسلام نشان داده‌ایم.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در اخلاق و زندگی الگو و اسوه برای مسلمانان است و امیدواریم در شان حضرت فاطمه زهرا(س) مراسمات عزاداری در سطح شهر و منطقه برگزار شود.

امام جمعه پارس آباد: حفظ حرمت ایام فاطمیه، وظیفه همگانی است/ انتقاد امام جمعه پارس آباد از عدم مدیریت تالارها و حذف پروازه‌های هوایی فرودگاه پارس آباد

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد:  حفظ حرمت ایام فاطمیه وظیفه همگانی است و  ایام فاطمیه بستری برای تبلیغ سبک زندگی فاطمی است، شادی‌ها در این ایام نباید منجر به شکستن حرمت‌ها شود.

وی با تاکید بر اینکه، ایام فاطمیه باید به فرصتی جهت انسجام و وحدت مسلمانان تبدیل شود، بیان کرد: از آنجایی‌که حضرت فاطمه(س)  اصل امامت و ولایت را عامل انسجام و وحدت می‌دانند، این ایام را باید به روزهای وحدت تبدیل کنیم.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه نگه داشتن حرمت زنان در خانواده الزامی است، تاکید کرد:  رفتار متقابل در زندگی زناشویی حرف اول را می‌زند و اگر رابطه با احترام و صمیمیت باشد بهترین زندگی نصیب همسران خواهد شد ولی بعضی زوجین، رفتارهای نامناسبی با یکدیگر داشته و سعی در سرکوب و تحقیر همدیگر دارند که این اخلاق و رفتار شایسته یک زوج مسلمان نیست.

وی با انتقاد و گلایه از وضعیت تالارهای پارس آباد گفت: تالارها واقعاً برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند؛ کسانی که عروسی دارند نباید مزاحم خواب و استراحت مردم شوند. در ساعت‌های آخر شب بلندگوها مردم را کلافه کرده است.

باقری بنابی بیان کرد: مردم حقوقی دارند که باید این حقوق رعایت شود این کارها توسط تالارها ظلم به مردم است که آسایش را بر هم می‌زنند.

امام جمعه پارس آباد به ۲۶ آذر، روز حمل و نقل و رانندگی اشاره کرد و گفت: راهدان به‌صورت شبانه روزی در سرما و گرما در خدمت‌رسانی به مردم حضور جدی دارند. به نمایندگی از طرف مردم این روز را به راهداران عزیز و زحمت‌کش تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه کشت پاییزی باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: تقویت تشکل‌های کشاورزی با هدف عبور از بحران خشکسالی و استفاده مطلوب از منابع آب در کشت پاییزه باید جزو برنامه‌های اصلی مسؤولان و کشاورزان باشد.

باقری بنابی از حذف پروازهای هواپیمایی در تنها فرودگاه شمال استان اردبیل انتقاد کرد و گفت: حذف پروازهای هوایی فرودگاه موجب نارضایتی مردم شده و از این‌رو از مسؤولان خواست داریم تا پروازهای فرودگاه پارس آباد را تقویت کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا