کرمان

ائمه جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه چه گفتند؟

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام جعفری امام جمعه کوهبنان در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب است کتاب دروازه‌ای به سوی دنیای دانش و‌ معرفت انسان است.

وی ابراز داشت: کتاب و کتابت اگر نبود مردم‌ گمراه می‌شدند لذا به‌واسطه علم معرفت خداوند، عبادت، بصیرت و گسترش علوم انجام می‌شود. 

مشکلات معیشتی مردم را به مذاکرات گره نزنید

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های نماز جمعه ریگان ابراز داشت: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خودشان تنها سلاح تحریم تحریم‌ها را در دست دارند.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند و با اصلاح روند اقتصادی کشور اقتصاد و معیشت مردم را درست کنند.

رضازاده افزود: کاهش اثر تحریم، حل مشکلات معیشتی مردم است، دولتمردان به فکر جوانان بیکار باشند مسکن و ازدواج جوانان را حل کنید.

 اصلاحات اقتصادی مهمترین خواسته مردم

حجت‌الاسلام عباس گروهی امام جمعه فاریاب در خطبه‌های ظهر امروز اظهار داشت: مذاکره از نظر ما یعنی لغو همه تحریم‌ها و هدف آمریکا، برداشتن تحریم‌ها نیست بلکه می‌خواهد از مذاکره به عنوان یک سکو جهت رسیدن به سایر اهداف قدم بردارد.

گروهی گفت: اصلاحات اقتصادی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و رهبری است که دولت هم به آن واقف است.

اقدامات انقلابی دولت قابل تقدیر است

حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه انار در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: دولت سیزدهم برای اصلاح امور معیشتی طرحی با هدف ترمیم قدرت خرید مردم را مورد اجرا می‌گذارد. 

وی گفت: امروز گفت‌وگوی صادقانه با مردم و آرام کردن التهابات اقتصادی از وظایف این دولت است و به ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا بسیار اهمیت دارد. 

منتظری بیان داشت: از اقدامات انقلابی و قاطع رییس جمهور منتفی کردن افزایش قیمت خودروها بود که قابل تقدیر و تشکر است.

در آغاز مذاکرات نیازمند رویکرد جدید با دست برتر هستیم

امام جمعه سیرجان در خصوص مذاکرت هسته‌ای آینده گفت: در دولت قبل مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسید و آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های جدید را هم اعمال کرد اما این دولت با رویکرد جدید مذاکرات را مشروط به رفع همه تحریم‌ها اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی افزود: گفت‌وگو زمانی می‌تواند مفید و موثر باشد که به تقویت مولفه‌های قدرت کمک کند و موجب استیفای حقوق ملت شود؛ اینکه برای دفع تهدید دشمن، با دیپلماسی از حقوقمان کوتاه بیاییم، هنر نیست، بلکه موجب پیشروی دشمن در تعرض به حقوق مردم خواهد شد.

وی گفت: بهره‌گیری از مذاکره، نیازمند دست برتر میدان است و زمانی می‌توانیم از حقوق ملت در مذاکرات دفاع کرد، که مولفه‌های قدرت به عنوان پشتوانه مذاکرات تثبیت شده باشند و ابتدا باید تحریم‌ها لغو شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا