کرمان

ائمه جمعه کرمان: علت ناکامی دشمن در تکرار آشوب بنزینی در ایران، بیداری ملت و حضور دولت در صحنه بود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری در خطبه‌های امروز نماز جمعه کوهبنان با گرامیداشت هشتم آبان ماه سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهمیده در سال ۱۳۵۹ اظهار کرد: با شهادت او، هراس در دل دشمنان ایجاد شد و در نهایت پیروزی از آن رزمندگان بود.

وحدت عامل قوی‌شدن و پیشرفت است

وی بیان کرد: پس از شهادت سردار دل‌ها، مردم‌ نام این شهید که نام مقدسی است را حفظ کردند، بنابراین باید فرمان مقام معظم رهبری مورد توجه باشد تا شهرها مزین به نام شهدا شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع‌الاول تصریح کرد: وحدت بین اقشار مختلف موجب پیروزی شده است، انسان باید برای قوی‌شدن و پیشرفت، وحدت را سرلوحه کار خویش قرار دهد؛ اگرچه آمریکا به‌دنبال اختلاف بین دولت‌های اسلامی و مردم در نقاط مختلف است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بیش از ۴۰ سال از جبهه‌ای به جبهه دیگر برای دفاع از مظلوم و مبارزه با اسکتبار رفت تا با تبعیض و فساد مبارزه کند. در سراسر جهان راه حضرت امام (ره)، فرمایشات ولی امر مسلمین جهان، راه مقاومت و سردار دل‌ها زنده است.

وی تاکید کرد: در روزهای گذشته حمله سایبری به سامانه کارت سوخت هوشمند توسط دشمنان انجام شد؛ اما با هوشیاری دستگاه‌های ذی‌ربط و بصیرت مردم فتنه دشمنان خاموش شد. چون اطلاع‌رسانی به‌موقع توسط صدا و سیما انجام شد و با حضور میدانی ریاست محترم جمهوری توطئه دشمنان خنثی شد؛ البته باید حواس‌مان را جمع کنیم و منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ را جدی بگیریم؛ چون دشمن دست از توطئه بر نمی‌دارد.

بصیرت مردم، محاسبات دشمن در سالروز آشوب بنزینی را به هم ریخت

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد اظهار داشت: حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت یک فتنه‌ای برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن بود که الحمدالله ناکام ماند؛ این اتفاق از چند سطح قابل تحلیل و بررسی است.

وی ادامه داد: یک سطح آن سیاسی است، چرا که انتخاب زمان و محور حمله نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمن زبون دارد، سالگرد آشوب‌های بنزینی از یک طرف و اختلال در بنزین‌رسانی در اروپا از طرف دیگر و ایجاد نارضایتی از دولت مردمی و فشار بر ایران در آستانه مذاکرات برجامی از مهمترین اهداف سیاسی دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در این مرحله دچار خطای محاسباتی و عجله در انتخاب زمان شد، مردم ایران به‌درستی و با بصیرت همیشگی خود، هدف شوم دشمن را تشخیص دادند‌.

بامری بیان کرد: اقدام به‌هنگام و شجاعانه صداوسیما در صحنه و اطلاع‌رسانی سریع، قدرت ابتکار عمل رسانه‌ای را از دشمن گرفت و نکته مهم؛ حضور میدانی رئیس جمهور در پمپ بنزین با لغو جلسه سخنرانی در اجلاس همسایگان و بعد حضور سرزده در وزارت نفت و تشکیل جلسه فوری جهت رفع مشکل اقدام بسیار  مهمی بود.

بامری تصریح کرد: سطح دیگر این اتفاق، امنیتی و اطلاعاتی بودن آن است که شواهد نشان می‌دهد در سال‌های اخیر مخصوصا ۸ سال گذشته بی‌توجهی به ظرفیت درون‌زایی داخلی و بی‌اعتمادی به قدرت توان ملی و  باورنداشتن به وجود جنگ ترکیبی و بعضی نفوذ عوامل مزدور در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در این عرصه موجب ایجاد حفره‌های امنیتی در عرصه‌های مختلف شده، که باید جدی بررسی شود و دولت و قوه قضاییه، عوامل این اتفاق را شناسایی و به مجازات عمل خود برسانند.

دفاع مقدس دانشگاه بزرگ رسیدن به کمالات انسانی است

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان اظهار کرد: شهید فهمیده مرد بزرگی بود که با شهادت خود تاریخ را بهت‌زده خود کرد و قاسم‌بن‌الحسن در تاریخ تکرار شد؛ نه فقط امثال شهید فهمیده، شهدای گران‌قدر دیگری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردیم.

امام جمعه ریگان بیان داشت: تفکر و نفس امام (ره) تفکر ایثار و شهادت و مقاومت در برابر ظلم را در جوانان و نوجوانان به وجود آورد.

وی عنوان کرد: هرچه به جنگ تحمیلی نگاه می‌کنیم، این دانشگاه بزرگ، رسیدن به خدا و کمال را در جوانان و معنویت در اوج سختی‌ها را ترسیم کرده است.

رضازاده با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان بیان داشت: آمریکا رو به نابودی و افول است و امروز ندای مرگ بر آمریکا در سراسر جهان طنین‌انداز شده است.

راه‌های نفوذ فساد باید شناسایی و بسته شود

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار ابراز کرد: باید با شناسایی راه‌های نفوذ فساد، مبارزه با فساد در قوای مختلف نظام، با جدیت دنبال شود.

وی افزود: حضور در میان مردم و میدان‌دادن به مردم و طرح‌های آنها و شنیدن مشکلات مردم، در اجرای عدالت بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره سیزدهم آبان  و هفته استکبار ستیزی گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان برجام، رویکرد قاطعانه‌تر و سختگیرانه‌تری را اتخاذ می‌کند که در مقابل روحیه استکباری و زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کند.

وی متذکر شد: رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا، آثار بیماری منحوس کرونا را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا