کرمان

ائمه جمعه کرمان: مبارزه با فساد از اولویت‌های دولت و قوه قضائیه باشد

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه امروز کوهبنان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حضور مسؤولان در جمع مردم اظهار داشت: در همین راستا سفرهای استانی رئیس جمهور آغاز شده و با حضور در بین مردم در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرد.

قدرت‌های استکباری قابل اعتماد نیستند

وی بیان داشت: قدرت‌های استکباری پیشرفت و عزت ایران اسلامی را نمی‌خواهند؛ بنابراین نباید به آنان اعتماد کرد و باید در برابر زیاده‌خواهی آنها با قاطعیت برخورد کرد.

 حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در ۱۶ ربیع سال یکم هجری قمری عنوان کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی در حدود ۹۰۰ پایگاه، نماز وحد‌ت آفرین جمعه اقامه می‌شود.

امام جمعه کوهبنان هفته وحدت را تبریک گفت و ادامه داد: همه باید زیر چتر اسلام و حول محور ولایت و رهبری در راستای برقراری وحدت و همدلی گام برداریم.

دولت و مجلس بسترهای فسادزا را ببندند

حجت‌الاسلام بامری امام جمعه عنبرآباد به گرامی‌داشت هفته وحدت و میلاد پیامبراسلام و امام صادق  (ع) اظهار کرد: وجود امام صادق (ع) شخصیتی است که ساختار فرهنگی جامعه تشیع را سامان داد و تحولی شایسته در پیشرفت فرهنگی جامعه اسلامی ایجادکرد و در راه‌اندازی یک نظام آموزشی بسیط و جهان‌شمول نقش سازنده‌ای در پویایی تمدن اسلامی ایفا کردند.

  امام جمعه عنبرآباد در ادامه به موضوع فساد و مبارزه  با مفسدان اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت باید بسترهای فساد را محدود کنند و زمینه‌های شکل‌گیری فساد اداری و فرهنگی رابرچینند. این مجلس است که باید با تصویب و اصلاح قوانین دست دولت و قوه قضاییه را در مبارزه با فساد و جلوگیری از آن باز بگذارد و دولت و مدیران مومن باید با دقت و نظارت با بروز فساد و قدرت‌یابی فاسدان مقابله کنند و با هم‌افزایی به کمک قوه قضاییه بشتابند.

بامری با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی شهرستان عنبرآباد، عنوان کرد: این شهرستان بیش از ۶۰هزار هکتار محصولات زراعی و باغات را به خود اختصاص داده و بیش از ۷۰ درصد از مردم این شهرستان کشاورزهستند.

وی خطاب به مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی جنوب و عنبرآباد گفت: از دغدغه‌های کشاورزان در فصل برداشت قیمت پایین محصولات، عدم بازار فروش، افتادن بازار به‌دست دلالان است باید ازهم‌اکنون تدابیر لازم را جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی کشاورزان اتخاذ کنند.

ملاک در مذاکرات، حذف کامل تحریم‌ها باشد

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: حاکم اسلامی هشدار می‌دهد، خط قرمز تعیین کرده و اعلام می‌کند به آمریکا اعتمادی نیست و به مذاکرات خوش‌بین نیستند و این دشمن‌شناسی حاکم جامعه اسلامی است.

امام جمعه ریگان ابراز کرد: از بین رفتن تحریم‌ها ملاک در مذاکرات است که یک دفعه همه آنها برداشته شوند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان همایش آیین برادری شرق استان در ریگان تصیح کرد: شهری آباد و پویا و دارای جوانان خوش خلق و فرزندان صالح خواهد بود که دارای مسجدی فعال باشد و روستاهایی می‌توانند نمونه انتخاب شوند که دارای مسجد و امام جماعت مسجد باشند، بنابراین مردم و خیران در ساخت مسجد در روستاهای محروم آستین همت را بالا بزنند.

مبارزه با فساد از اولویت‌های دولت باشد

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت باید مبارزه با فساد و مفسدان باشد که نیاز به عزم ملی دارد.

وی حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی در پاکستان، روسیه، سوریه و ترکیه را یک رزمایش دیپلماتیک و امنیتی و نظامی دانست که پیام‌ها و هشدارهای روشنی را برای دشمنان ایران و مزدوران آنها به‌همراه داشت.

هیچ خط قرمزی در برخورد با مفاسد وجود ندارد

حجت‌الاسلام محمود محمدی امام جمعه موقت زرند اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم، معاون اول خویش را مأمور عملی‌کردن راهبرد خنثی‌سازی تحریم کرده است، دولتمردان باید نقشه راه را برای مردم و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترسیم و نسبت به زنده‌کردن تولید داخلی اهتمام ورزند و به هیچ وجه اجازه ندهند تا امکانات تولید معطل بماند و یا به کمتر از ظرفیت کار کنند.

وی ریشه‌کن کردن فساد و مفسدان را در شرایط کنونی و در همهٔ ادوار قوه قضاییه، ماموریت دستگاه قضا دانست و مبارزه با دانه درشت‌ها و یقه سفیدها را اولویت اول دستگاه قضایی عنوان کرد.

 حجت‌الاسلام محمدی ضمن اشاره به محاکمه مسؤولان رده بالا که جرائم مالی و دست‌اندازی آنها به بیت‌المال محرز شده است، بیان داشت: هیچ‌گونه خط قرمزی در برخورد با این افراد وجود ندارد و از بین‌بردن حاشیهٔ امن یقه‌سفیدها و سفارش شده‌ها همواره یکی از مطالبات مردم از قوه قضاییه است.

وی حجاب را غیرت خدا دانست و بی‌حجابی و بدحجابی را کاری زشت و دارای مفاسد فراوان برشمرد و افزود: دشمن قبل از اینکه حجاب زن را نشانه گرفته باشد، غیرت مرد را نشانه رفته است و در قضیهٔ بی‌حجابی در بسیاری از موارد باید یقه مردان را گرفت.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا