کرمان

ائمه جمعه کرمان: «وحدت» حوزه و دانشگاه راه رسیدن کشور به رشد و کمال است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان با تبریک روز حمل و نقل و گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو سنگر علمی هستند که اگر با یکدیگر تعامل داشته باشند می‌توانند خدمات گسترده و عمیقی با دو بال دین و دانش به جامعه عرضه کنند و جامعه را به کمال برسانند و اگر بین این دو مجموعه علمی اختلاف ایجاد شد دشمن به اهداف خود خواهد رسید.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: نباید زمینه تفرقه را برای دشمن فراهم کنیم که اگر دشمن رخنه کند صدمات جبران ناپذیری به جامعه علمی و روند رشد و تعالی جامعه وارد خواهد شد.

وی با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) در تشریح جایگاه آن حضرت تصریح کرد: امام زمان ما که خاتم‌الاوصیاء است و همه کملات، فضائل و ارزش‌های پیامبر (ص) در ایشان مجتمع است، می‌فرماید« فاطمه الگوی نیکی برای من است».

حوزه و دانشگاه مکمل هم برای رسیدن کشور به سطوح عالی هستند

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی ضمن تسلیت ایام عزاداری فاطمیه اول گفت: پیامبر اکرم (ص) با محبت و ارادت به حضرت صدیقه طاهره (س) می‌خواهد این نوع محبت و ارادت را به همه ما یاد بدهد و امر خداوند در آیه ۲۳ سوره مبارکه شوری را متذکر شود. 

وی گفت: گوهر بی‌بدیل و عظیم‌القدر وحدت اسلامی باید کماکان حفظ شود و اختلافات طبیعی از راه مباحث علمی و منطقی طرح و پاسخ داده شود، لذا انتظار است دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط برای جلوگیری از حوادث وحدت‌شکنی اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی افزود: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، ترکیبی است که اگر زوایای آن به‌درستی شناخته شود هم برای کشور و آینده بسیار با برکت است و هم برای دشمن و نیروهای مهاجم مزاحم و کینه‌ورز خارجی و ایادی داخلی آن‌ها بسیار تلخ، گزنده و شکننده است.

 امام جمعه عنبرآباد گفت: دانشگاه بدون حوزه کفایت نیازهای امروز ملت و کشور را نمی‌دهد و حوزه بدون دانشگاه هم کفایت نمی‌کند این دو جریان باید مکمل و کمک همدیگر و برای نظام دو بال پرواز به سطوح عالی و بشری و انسانی باشند، لذا بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای اعلامی از مقام معظم رهبری است.

فاطمیه خط مقدم ماست

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی امام جمعه طغرالجرد اظها کرد: فاطمیه خط مقدم ماست و جهاد آن بزرگوار در میدان‌های مختلف یک جهاد نمونه است. جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان نیست، جهاد شامل جهاد فکری، علمی، تبیین و تبلیغ و جهاد مالی است.

امام جمعه طغرالجرد افزود: در مبارزات اسلامی در همه حال تبیین خیلی اهمیت دارد دفاع از ولایت و رهبری در زندگی حضرت زهرا (س) موج می‌زند.

حجت الاسلام نجم الدینی تصریح کرد: امروز دشمنان می‌خواهند بین محبت شما با ولایت فاصله بیندازند و تمام طرح‌ها و توطئه‌ها برای این مطلب است. باید مراقب باشیم از خدای متعال می‌خواهیم که ما را از ولایت مقام‌ معظم رهبری جدا نکند.

وی بیان داشت: نگرانی‌ها در خصوص افزایش قیمت‌ها به‌ویژه افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی مشکل ایجاد کرده است که این نگرانی باید با تدبیر درست برطرف شود.

برای حفظ اسلام باید هوشیار و مراقب فتنه‌ها باشیم

حجت الااسلام گروهی امام جمعه فاریاب ضمن تسلیت ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه (س) ابراز داشت: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام دو جریان حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند و یکی از آن جریان‌ها حادثه غدیر بود که خلیفه حق در مقابل جریان باطل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حواس‌مان به خواص بی‌بصیرت باشد که در پی فتنه هستند و برای حفظ اسلام باید هوشیار باشیم چراکه دشمن فضا را مسموم می‌کند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد.

گروهی تأکید کرد: زمین‌های بدون سند با پیگیری‌های مسئولان به‌زودی سند دارخواهد شد و۲۱پلاک به‌زودی سند خواهند گرفت و درحال حاضر ۴ پلاک آماده تحویل به مردم فاریاب است.

حفظ اسلام با گوهر بی‌بدیل و عظیم‌القدر وحدت امت اسلامی میسر است

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار اظهار داشت: امروز دشمنان از مجالس اهل‌بیت (ع) به‌ویژه مجالس حضرت زهرا (س) وحشت دارند و نمی‌خواهند این محافل با شکوه و عظمت برگزار شود.

منتظری گفت: امروز محبت اهل‌بیت (ع) مورد احترام همه مذاهب و اقوام در ایران و جهان است ونه‌تنها علمای شیعه و شیعیان بلکه علمای اهل سنت هم در مقابل هر نوع هتاکی نسبت به اهل‌بیت (ع) ایستادگی و مقابله می‌کنند.

  وی در ادامه  گفت: آن‌چه برای جهان اسلام مهم است، گوهر بی‌بدیل و عظیم‌القدر وحدت امت اسلامی است که باید پاس نگهداشته شود.

امام جمعه شهرستان انار گفت: هرگونه اختلافی باید از طریق مباحث علمی و منطقی مطرح شده  و پاسخ داده شود و خدایی ناکرده فحاشی و هتاکی، نه‌تنها هیچ مشکلی راحل نخواهد کرد، بلکه در دامنه مشکلات و اختلافات افزوده و خواست دشمنان واقعی جهان اسلام را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا