Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ائمه جمعه کرمان چه گفتند|از تأکید بر ایستادگی تیم مذاکره بر موضع خود تا تجلیل از پرستاران - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

ائمه جمعه کرمان چه گفتند|از تأکید بر ایستادگی تیم مذاکره بر موضع خود تا تجلیل از پرستاران

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: اگر نگاهی به انقلاب اسلامی بیندازیم و مرور و رصد کنیم، به این حقیقت می‌رسیم که انقلاب اسلامی ما انقلاب زینبی است. از اول انقلاب زنان یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را در این انقلاب ایفا کردند.

بی‌توجهی وزیر کشور به خواست افکار عمومی در کرمان قابل تأمل است

وی تصریح کرد: مجموعه پزشکی و پرستاری و بقیه دستگاه‌های سلامت در واقع تأمین‌کننده‌ی این نعمت بزرگ یعنی سلامت برای جامعه‌اند. اخلاق پرستاری مثل اخلاق پزشکی یک فریضه و یک وظیفه است، حقیقتاً اجر پرستاران بسیار زیاد است؛ چراکه تکلیف آن‌ها بسیار بزرگ و سنگین است.

 بامری با ذکر این سؤال که آیا راهی برای حل معضلات اقتصادی وجود دارد یا خیر، افزود: در پاسخ به این سوال باید گفت: گره‌زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات فقط یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است.

وی گفت: بارها گفتیم و شنیدیم که تحریم‌ها نهایتاً بیست درصد در وضعیت اقتصادی ایران تاثیرگذار است این حرف کارشناسان مهم اقتصادی است که خوشبختانه دولت به‌طور جدی به‌دنبال رفع تحریم‌هاست و تمرکز خود را بر روی همین موضوع قرار داده‌است.

بامری بیان کرد: با اصلاح ساختارها ایجاد و تقویت نظام شفافیت اقتصادی، اصلاح قوانین کسب‌وکار، اصلاح بودجه، برخورد قاطع با قاچاق کالا، اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه بخش مهمی از مشکلاتی که هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد، حل خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: سفر وزیر کشور به استان کرمان آن هم به‌صورت غیرمعمول برای تعیین تکلیف  وضعیت استانداری قابل تامل است! انتصاب استانداران وظیفه دولت است و کسی دخالت نمی‌کند، اما در این سفر که به این شکل انجام شد و این کاری که صورت گرفت، حاکی از این بود که به افکار عمومی مردم توجه نشد و همین  موجب ناراحتی و نگرانی افکار عمومی و مردم شد؛ خوب بود به این موضوع توجه می‌شد چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند و باید دیده شوند.

پرستاران حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان با تبریک روز پرستار و تقدیر از تلاش‌های این قشر اظهار کرد:  باید از پرستاران که در دوران سخت کرونا فعالیت دارند، تجلیل ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: پرستار امروز ما اگر بخواهد ولایی و انقلابی باشد باید خصوصیات حضرت زینب (س) را داشته باشد ، با بیمار همراهی کند در کارش صبور باشد، مسئولیت‌پذیر باشد، اخلاق حسنه و شایسته حضرت زینب (س) را داشته باشد.

امام جمعه کوهبنان با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و ‌گاز تصریح کرد: در بحث فضای مجازی مواظب باشیم به‌خوبی استفاده کنیم که دچار گناه نشویم و خود را به آتش نیندازیم.

مطالبات پرستاران مورد توجه مسؤولان باشد

حجت‌الاسلام بهبودی امام جمعه فاریاب ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (ص) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران در دوران بیماری کرونا در صف مقدم جبهه سلامت قرار گرفتند و عده‌ای دراین راه به شهادت رسیدند.

بهبودی خاطرنشان کرد: پرستاری در واقع شغل مقدسی است که امروز باید پرستاران به وظیفه خود خوب عمل کرده و به این شغل مقدس افتخار کنند.

بهبودی از مسؤولان خواست مطالبات قشر پرستار را مورد نظر قرار بدهند.

دست دلالان از محصول خرما کوتاه شود

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان اظهار داشت: از اول انقلاب زنان یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را در انقلاب اسلامی ایفا کردند و در ۸ سال دفاع مقدس امری سنگین را بر دوش گرفتند و با تربیت فرزندان خود آنها را راهی جبهه حق نبرد علیه باطل کردند.

رضا زاده با اشاره به شورای فرهنگ عمومی شهرستان ریگان گفت: بعضی از مسؤولان نسبت به مصوبات و اجرایی شدن آنها در شهرستان اهتمام جدی دارند، اما تعدادی از مسؤولان در قبال مصوبات شورای فرهنگ عمومی کم‌کاری می‌کنند که در صورت عدم اصلاح اسامی آنها به جامعه شهرستان اعلام خواهد شد.

رضا زاده به محصول خرمای شهرستان ریگان اشاره و ابراز کرد: نخل‌داران ریگانی در بدترین شرایط سخت محصول خرما را تولید می‌کنند و برای محصول صادراتی خرما سختی ها و رنج‌های زیادی نخل‌داران متحمل می‌شوند اما این روزها با قیمت پایین محصول روبه‌رو هستند.

وی خواستار حمایت انجمن ملی خرما از نخل‌داران شرق استان و شهرستان ریگان شد و گفت: دست واسطه‌ها و دلالان را از محصول خرمای ریگان کوتاه کنید.

گرده‌زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات درست نیست

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی امام جمعه بخش طغرالجرد اظهار داشت: کشورهای اروپایی باید به تعهدات خود عمل کنند. واقعیت این است که نمی‌توان مسأله تحریم‌ها را در کاهش رشد اقتصادی کشور نادیده گرفت، اما گره‌زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی است.

 وی تصریح کرد: این که فضای معیشتی در جامعه به‌وجود آمده از سوءمدیریت مدیران قبل است، این اتهامی که به دولت سیزدهم می‌زنند که در پی رفع تحریم و مذاکره نیست این اشتباه است. انجام این مذاکرات برای رفع تحریم است.

نجم‌الدینی با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح افزود: متأسفانه قبلا چندان به این موضوع توجه نشده بود. مسئولان باید بدانند برای تأمین منابع ملی به مسئولیت برگزیده شده‌اند.

خطیب جمعه طغرالجرد ابراز داشت: دولت وعده داده که بودجه ۱۴۰۱ واقعی و شفاف بسته شود. ایجاد شفافیت اقتصادی رمز عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی است. اگر این روحیه جهادی با برنامه‌ریزی اصلاح‌گرایانه باشد حتی در صورت ادامه تحریم‌ها می‌توان شرافتمندانه زندگی کرد.

رفع تحریم‌ها یک خواسته قانونی است

حجت‌الاسلام حسین حیدری امام جمعه موقت سیرجان اظهار داشت:  ایران اسلامی امروز در حوزه منابع قدرت نرم هم اقتدار دارد و در این زمینه قدرت سیاست داخلی و بین‌المللی و همچنین فرایند تحولات سیاسی و اجتماعی و با بهره‌گیری از ابزارهای نرم و فاقد خشونت از برجستگی و افتدارخاصی برخوردار است و امروزه قدرت نظام اسلامی به گونه‌ای است که حتی آمریکا بدون جنگ هم مجبور است از منطقه خاورمیانه خارج شود.

وی ادامه داد: تحریم‌های جدید افراد یا شخصیت‌های ایرانی نشان از ضعف دولت آمریکا است که هیچ پشتوانه حقوقی ندارد و باید گفت آمریکا صلاحیت حقوقی‌اش را فراتر از مرزهای خودش گسترش داده و درگیری‌های آمریکا با برخی کشورها هم در  راستای همین سیاست‌های خودسرانه بدون قانون است.

خطیب جمعه سیرجان با حمایت از دولت جدید گفت: تلاش‌ها و ادامه مسیر در دولت آقای رئیسی، کمک مردم را می‌طلبد، زیرا دولت در شرایطی  نامناسب، مسئولیت سکان‌داری کشور را پذیرفته و نیازمند طرح و برنامه است، بنابراین مطالبات مردم نیز باید متناسب با شرایط باشد.

وی افزود: با وجود اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تبلیغات گسترده علیه تیم مذاکره کننده ما داشتند و دارند و در مقابل این تیم با عملیات روانی محکم ایستادند، اما انتظار می‌رود بر اساس چهارچوب برجام حرکت کنند و باید بدانند رفع تحریم‌های یک‌جانبه علیه ملت ایران یک خواسته قانونی است که باید اجرا شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا