اردبیل

ابتلا به ام اس، عامل اصلی شکوفایی استعدادهایم بود/شطرنج روح دوباره‌ای به زندگی‌ من بخشید

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، میثم مرادیان متولد سال ۱۳۶۰ در زنجان، اصالتی ارومیه‌ای دارد اما بیش از ۷ سال است که ساکن مشگین شهر اردبیل می‌باشد. وی شطرنج حرفه‌ای را از ۲۱ سالگی آغاز کرده و در سال‌های اخیر ۴ بار قهرمان لیگ و ۵ بار عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کرده است.

این ورزشکار در مورد شرایط خود و ابتلایش به بیماری ام اس می‌گوید: قبل از ابتلا به بیماری ام.اس، در صحت کامل به سر می‌بردم و در رشته‌های ورزشی کشتی، فوتبال و دوچرخه‌سواری فعالیت می‌کردم اما پس از ابتلا به این بیماری، مدتی طولانی دور از هرگونه میادین بوده و از لحاظ روحی و روانی شرایط مساعدی نداشتم.

وی در ادامه افزود: بیماری ام.اس باعث بروز کم بینایی در من و ایجاد اختلال در کارکرد اعضای جسمانی‌ام شد و توانایی‌های جسمی و فیزیکی من را محدود کرد‌؛ با این وجود پس از گذشت مدت زمانی، به این باور رسیدم که باید بلند شد و برای موفق شدن تلاش کرد‌.

مرادیان بیان کرد: به توصیه یکی از دوستانم ورزش شطرنج را به عنوان رشته ورزشی انتخاب کردم و پس از تلاش‌های فراوان و شکست‌های متعدد، بالاخره توانستم به پیروزی‌های مکرر در این رشته دست یابم.

این ورزشکار تصریح کرد: در اوایل شروع کار، در مسابقاتی که در استان قزوین برگزار می‌شد از بین ۳۰ نفر شرکت‌کننده نفر آخر شده بودم، اما تلاش‌های من بی‌نتیجه نماند و من از ۱۱ دوره مسابقات اخیر، صاحب ۴ قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی و یک مقام چهارمی شده‌ام.

قهرمان ۴ دوره از مسابقات لیگ شطرنج ایران تشریح کرد: در مقطع فعلی و با همت و اراده خودم و هدف والایی که دارم، از بین یک‌صد شرکت‌کننده از سراسر کشور، جزء ۲۲ نفر برتر برای حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در مسابقات پارالمپیک چین انتخاب شدم.

مرادیان ادامه داد: این مسابقات در سال آینده برگزار خواهد شد و به همین منظور ۱۸ تا ۳۰ ام هر ماه همه دعوت‌شدگان برای حضور در جمع ۳ نفر منتخب رقابت می‌کنند و در این زمان و طی ۶ ماه اخیر روزانه ۱۰ تا ۱۴ ساعت تمرین مستمر داشته‌ام و هدف من قهرمانی در مسابقات کشوری بینایان است.

وی گفت: علاوه بر آن در طی سال‌های اخیر اصحاب رسانه و مخصوصا خبرنگارها،حمایت‌های بسیاری از من کرده و روحیه مضاعفی به من داده‌اند که موجب شده همواره بیش از پیش برای رسیدن به هدف خود تلاش کنم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا