اصفهان

ابراز امیدواری سفیر اتریش برای تعاملات بیشتر با ایران با نتایج خوب مذاکرات وین

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، وُلُف ویترش هایم سفیر اتریش در ایران در دیدار با استاندار اصفهان ضمن تشکر از میزبانی و استقبال خوب مسؤولان استان اصفهان، اظهار داشت: ایران و اتریش همکاری علمی چند صد ساله درباره پزشکی دارند و به عنوان مثال در زمینه شناسایی گیاهان دارویی همکاری‌هایی از ۱۵۰ سال پیش داشته و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: یک دانشمند اتریشی در سال ۱۸۴۰ میلادی صدها نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی کرد و در این زمینه دانشنامه‌ای تدوین کرده که هنوز مورد استناد و استفاده مراکز علمی است.

ویترش هایم گفت: با همکاری مراکز علمی ایران، همایشی درباره گیاهان دارویی در اصفهان برگزار و در کنار آن نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپا شود.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به حضور یکی از ورزشکاران اتریش در باشگاه سپاهان اصفهان، ادامه داد: زمینه‌های فعالیت‌های مشترک بین ایران و اتریش بسیار است که ورزشی و فرهنگی از جمله آن‌ها است.

وی درباره زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی و بازرگانی بیان کرد: در این ماموریت رایزن بازرگانی اتریش در ایران به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و پرسش ها در این حوزه همراه من در اصفهان حضور یافت.

ویترش هایم پیرامون شناخت رایزن بازرگانی اتریش از ظرفیت‌ها و فرصت‌های دو طرف در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، تصریح کرد: این شناخت می‌تواند درباره فعالیت‌های اقتصادی ارتباط را آسان کند.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: اتریش در حوزه آموزش گردشگری دارای مدارس بزرگی است و فرصتی برای جوانانی به شمار می‌آید که در این زمینه تمایل به فعالیت دارند.

وی با بیان ظرفیت‌های اتریش در حوزه علوم نوین اظهار داشت: امروز کشورها با چالش‌های متعددی از جمله مباحث زیست محیطی و تغییرات اقلیمی و برخی محدودیت‌ها در این زمینه مواجه هستند که استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند موثر باشد.

ویترش هایم با اشاره به اهدای یک میلیون دُز واکسن کرونا به ایران گفت: باور داریم که حمایت مشترک، زمینه برطرف شدن کووید-۱۹ است و زمانی همه ایمن خواهند بود که واکسن زده باشند.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه اکنون اتریش در حال پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا است، ادامه داد: البته در ایران وضعیت متفاوت است و با کنترل شرایط، وضعیت خوبی دارد و با آرامش به مساله کووید-۱۹ می‌نگرد. 

سفیر اتریش در ایران ابراز امیدواری کرد که با نتایج خوب مذاکرات وین و برطرف شدن تحریم‌ها و کرونا زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا