Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ابراز نگرانی اروپا از افزایش تنش‌ میان آذربایجان و ارمنستان - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

ابراز نگرانی اروپا از افزایش تنش‌ میان آذربایجان و ارمنستان

ابراز نگرانی اروپا از افزایش تنش‌ میان آذربایجان و ارمنستان

به گزارش از خبرگزاری “آناتولی”, شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: چارلز میشل با پیگیری دیدارهای پیشین با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و موضوعات نشست سه جانبه در بروکسل در ماه دسامبر گذشته، در گفت و گوی تلفنی با آن‌ها مسائل مختلفی را مطرح کرد.

در این بیانیه آمده است که میشل بر تعهد اتحادیه اروپا برای کمک به ارمنستان و آذربایجان در عادی‌سازی روابط و صلح پایدار تاکید کرد.

رییس شورای اروپا همچنین از رهبران دو کشور خواست تا به دنبال راه حل‌های سازش باشند و از هرگونه اقدام تشدید کننده تنش در قفقاز جنوبی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا, نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پنجشنبه هشدار داد که نقض بدون مجازات توافق‌های بین‌المللی از جانب جمهوری آذربایجان، باکو را تشویق می‌کند که به اقدام‌های تحریک‌آمیز جدید متوسل شود.

پاشینیان در جلسه کابینه با اشاره به شلیک روز چهارشنبه تک تیراندازان جمهوری آذربایجان و قتل یکی از سربازان ارمنستان گفت: من توجه جامعه بین‌المللی را به این واقعیت آشکار جلب می‌کنم که جمهوری آذربایجان اوضاع کنونی را به سوی افزایش تنش‌ها سوق می‌دهد.

نخست وزیر ارمنستان با این حال ابراز اطمینان کرد که معاهده صلح با باکو به دست خواهد آمد.

وی جدیدترین اظهارات الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، در مورد لزوم پذیرش شروط باکو از سوی ایروان برای برقراری صلح را اقدامی تجاوزکارانه علیه ارمنستان دانست و گفت: معاهده صلح وجود خواهد داشت و بر اساس اسناد مکتوبی که تاکنون در بالاترین سطوح به دست آمده، حاصل خواهد شد.

جمهوری آذربایجان از ۱۰۴ روز پیش تاکنون گذرگاه لاچین که شهر خانکندی مرکز منطقه قره‌باغ را که به سرزمین اصلی ارمنستان متصل می‌کند، مسدود کرده است و ایروان در این مورد مدعی است که باکو با این کار به دنبال نسل کشی ارمنی‌های ساکن در این منطقه است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان روز ۱۸ فوریه ۲۰۲۳ (۲۹ بهمن ۱۴۰۱) در مونیخ مذاکرات صلحی را انجام دادند اما تاکنون نتیجه ‌ای حاصل نشده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا