کرمانشاه

ابر مشکل کرمانشاه؛ بیداد از بوی تعفن «قره‌سو»

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، رودخانه قره‌سو که می‌توانست دلیل حال خوب همه کرمانشاهی‌ها باشد، به رودخانه‌ای متعفن تبدیل شده که هیچ‌کس نمی‌تواند به آن نزدیک شود.

قره‌سو این روزها شرایط خوبی ندارد، حجم زیادی فاضلاب که هر روز وارد این رودخانه می‌شود، قره‌سو را به رودخانه‌ای آلوده تبدیل کرده است.

نجات قره‌سو همت مسؤولان استان را می‌طلبد تا بخش‌های مربوطه در کنار یکدیگر برای نجات این رودخانه که می‌تواند منطقه‌ای زیبا برای گردشگری استان باشد، تلاش کنند.

بوی تعفن و آزاردهنده رودخانه قره‌سو و محوطه اطرف آن سبب گله‌مندی شهروندان شده است.

یکی از شهروندان کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با صدای بلند، اظهار داشت: ای داد از بوی تعفن «قره‌سو»، بیداد از بوی تعفن «قره‌سو»؛ واقعا این بوی تعفن دیگر قابل تحمل نیست.

وی از مسؤولان مربوطه خواست، تنها یک ساعت را به جای آن‌ها در مجاور این رودخانه نفس بکشند، تا ببیند می‌توانند تحمل کنند، به هر اداره و ارگان  می‌رویم، اداره دیگری را به عنوان مسؤول آن معرفی می‌کنند، مشخص کنید چه کسی مسؤول رسیدگی به این نابسمانی است.

علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفت‌وگو با برگزیده های ایران در پاسخ به گله‌مندی شهروندان، اظهار داشت: بوی نامطبوع رودخانه قره‌سو چندین دلیل دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه به صورت خام وارد این رودخانه می‌شود، البته مدول دوم تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه را تا دو ماه آینده شروع خواهیم کرد.

وی دلیل دوم را در قالب لایروبی رودخانه عنوان کرد و گفت: هرازچندگاهی رودخانه‌ها به خصوص در مقاطعی که از داخل شهر عبور می‌کنند، حتما باید لایروبی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بحث خشکسالی را از دلایل جدی بوی تعفن رودخانه قره‌سو دانست و گفت: به دلیل خشکسالی دبی و جریان ورودی رودخانه به‌شدت کاهش پیدا کرده و همین سبب بخشی از این بوهای نامطبوع شده که سبب آزار و اذیت مردم شهر شده است.

وی در خصوص چگونگی حل این مشکل، افزود: یک کار تیمی و جمعی باید صورت گیرد، شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب فاضلاب، شهرداری و محیط زیست باید با همراهی و همکاری همدیگر این مشکل را پیگیری و رفع کنند که به عنوان شرکت آب و فاضلاب همکاری خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/پ/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا