Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ابلاغ آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت / رشد 48 درصدی صادرات ایران - خبرگزاری برگزیده های ایران
آذربایجان شرقی

ابلاغ آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت / رشد ۴۸ درصدی صادرات ایران

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، مهدی صادقی‌نیارکی در بیست و دومین مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم در وزارت صمت، اظهار داشت: طبق گزارش‌های آماری و پایش ۲۵ رشته فعالیت صنعتی، ۱۵ رشته دارای رشد مثبت در هفت ماهه سال‌جاری بوده است.

وی با تبیین شاخص‌های کلان صنعتی از تداوم رشد صنعتی در سه ماه ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: برای تداوم روند افزایشی تولید راه‌اندازی واحدهای راکد و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد و ارتقا ظرفیت واحدهای نیمه فعال با ظرفیت پایین، در اولویت اقدامات قرار دارد.

صادقی‌نیارکی با تبیین سیاست‌های حمایتی وزارت صمت از جامعه صنعتی کشور تصریح کرد: رشد ۴۸ درصدی ارزش صادرات در هفت ماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته نویدبخش تحقق هدفگذاری افزایش حداقل ۵ میلیارد دلاری صادرات امسال نسبت به سال ۹۹ می‌باشد.

معاون امور صنایع در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت از سال ۹۸ نهضت تعمیق ساخت داخل را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این طرح سهم هر استان از داخلی‌سازی نیاز صنایع و معادن به واردات مشخص شد که با ادامه این روند سهم استان آذربایجان‌شرقی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه طی هفت ماه گذشته محقق شد.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت آماده شده و تا پایان ماه آینده تهیه و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت، معاون قضایی دادستان کل کشور، استاندار و سایر مقامات استانی از چهره‌های صنعتی و معدنی استان آذربایجان‌شرقی  تقدیر شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا