علمی و فناوری

اتحادیه اروپا داروی آرتریت روماتوئید را برای مبتلایان شدید به کرونا بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نهاد تنظیم کننده داروهای اتحادیه اروپا در تازه ترین بررسی خود در مورد درمان بالقوه ویروس کرونا در حال ارزیابی استفاده از داروی ضد التهاب مفصلی (آرتریت روماتوئید) در بزرگسالانی است که با کووید ۱۹ شدید بستری شده‌اند.

 سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ماه گذشته اعلام کرد به داروی اکتمرا (Actemra) ) (با نام ژنریک توسیلزومب) برای درمان بیماران کودک و بزرگسال مبتلا به کووید ۱۹ که بستری شده‌اند، «مجوز مصرف اضطراری» (EUA) داده است.

به گفته شرکت روش (سازنده دارو)، این مجوز مصرف اضطراری (EUA) بر اساس بررسی‌های اتفاقی‌شده کنترل‌شده‌ای داده شده است که اکتمرا را برای درمان در بیش از ۵۵۰۰ بیمار بستری کووید ۱۹ ارزیابی کرده بودند.

این دارو در آزمایشات بالینی در درمان  کووید ۱۹ امیدوار کننده بوده است و برای استفاده اضطراری در بیماران بستری که به اکسیژن نیاز داشتند، تأیید شده است.

یک آزمایش بزرگ در ماه فوریه نشان داد که توسیلیزوماب خطر مرگ در بیماران بستری شده با کووید ۱۹ شدید را کاهش می‌دهد، زمان بهبود را کوتاه می‌کند و نیاز به ونتیلاتور را کاهش می‌دهد.

در بیانیه‌ای اعلام شده است که آژانس دارویی اروپا (EMA) ارزیابی سریع این دارو را در قالب نتایج چهار مطالعه بزرگ انجام می‌دهد؛ انتظار می‌رود نتیجه  این بررسی در اواسط اکتبر منتشر شود.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا