سیاسی

اتخاذ تصمیمات راه‌گشا برای تامین آب شرب مناطق وابسته به حقآبه هیرمند در داخل کشور/ پیگیری حقوقی دنبال می‌شود

اتخاذ تصمیمات راه‌گشا برای تامین آب شرب مناطق وابسته به حقآبه هیرمند در داخل کشور/ پیگیری حقوقی دنبال می‌شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، در جلسه‌ای به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور راهکارهای تامین آب شرب مورد نیاز برای مناطقی از استان سیستان و بلوچستان که تحت تاثیر عدم پرداخت حقآبه هیرمند قرار گرفته‌اند، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت تسریع در راه‌اندازی سیستم جدید تامین آب مصرفی روزانه جهت رفع دغدغه‌های مردم این مناطق اتخاذ شد.

وزارت خارجه موظف به ارائه برنامه درباره حقابه ایران از هیرمند به مجلس شد
مخبر در این جلسه با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تخصیص اعتبارات مصوب طرح‌های تامین آب استان سیستان و بلوچستان، گفت: لازم است در کنار پیگیری‌های مجدانه دستگاه دیپلماسی کشور برای تامین حقآبه هیرمند، منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های آبرسانی استان نیز در اسرع وقت تخصیص پیدا کند تا از وضعیت اضطراری به شرایط اطمینان بخش در تامین آب شرب مورد نیاز مردم برسیم.

وی افزود: به لحاظ راهبردی تامین آب شرب مردم در این نواحی از کشور نباید وابسته به تصمیمات کشورهای همسایه باشد و دولت تلاش می‌کند ضمن ایجاد آسودگی خاطر برای مردم در خصوص تامین آب مصرفی، حقآبه‌های لازم بر اساس معاهدات بین المللی را نیز با جدیت پیگیری کند.

معاون اول رئیس‌جمهور در این خصوص وزارت خارجه و سفیر ایران در افغانستان را مکلف کرد تا با انجام مذاکرات و پیگیری‌های حقوقی در مسیر استیفای حقوق مردم ایران در آن مناطق تمام تلاش خود را بکار گیرند، چراکه حتی درصورت تامین آب شرب برای مردم، مصرف آب برای کشاورزی و صنعت همچنان وابسته به تامین حقآبه هیرمند است.

مخبر ضمن تقدیر از اجرای فوری کلان‌پروژه اضطراری تامین آب شرب برای مناطقی از سیستان و بلوچستان که تحت تاثیر عدم پرداخت حقآبه هیرمند قرار گرفته‌اند، بر تسریع و پیگیری مجدانه همه دستگاه‌های درگیر برای بهره‌برداری طبق برنامه زمان‌بندی تاکید کرد.

در این جلسه که وزیر نیرو و سفیر ایران در افغانستان نیز حضور داشتند، گزارشی از مذاکرات و اقدامات انجام شده برای تامین حقآبه هیرمند ارائه شد و طرح‌های اضطراری تامین آب شرب مورد نیاز سیستان و بلوچستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد اعتبارات لازم برای تکمیل شبکه آبرسانی جدید از جمله حفر ۱۱۵ حلقه چاه و سیستم انتقال و شیرین‌سازی آب به سرعت تامین و فاز نخست پروژه مذکور در پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا