چهارمحال و بختیاری

اتصال تصفیه‌خانه رفع کدورت به خط انتقال آب شهرکرد

مراد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از اتصال تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب به خط انتقال شهرکرد خبر داد و گفت: در فصول بارندگی کدورت آب چشمه‌های تأمین‌کننده آب آشامیدنی به میزانی بالاتر از حد استاندارد افزایش می‌یافت و این موضوع لزوم ایجاد تصفیه‌خانه کاهش کدورت را دو چندان کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و برآورد نیاز آبی مشترکین، مقدار آب مورد نیاز مصرف‌کنندگان تأمین و در مخازن شهرکرد ذخیره و سپس عملیات اجرایی با حضور عوامل اجرایی و نظارتی شروع شد.

وی افزود: خط انتقال آب فولادی با سایز ۷۰۰ در ۲ نقطه به طور دقیق برش داده شد و با اتصالاتی که از قبل آماده شده بود ورودی و خروجی تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب به خط انتقال وصل شد.

 محمودی اضافه کرد: با تکمیل این تصفیه‌خانه، دیگر در فصول بارندگی مجبور نخواهیم بود آب این خط انتقال را از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

وی عنوان کرد: تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب شهرکرد توانایی تصفیه ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: در حدود نیمی از آب آشامیدنی مرکز استان از این خط انتقال تأمین می‌شود که در فصول بارندگی تأمین آب مشترکین با مشکل مواجه می‌‌شد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا