آذربایجان شرقی

“اتم”های تبریز معرفی می شوند/ شناسایی الگوهای موفق مردمی برای حل مسائل و کمک به پیشرفت کشور

“اتم”های تبریز معرفی می شوند/ شناسایی الگوهای موفق مردمی برای حل مسائل و کمک به پیشرفت کشور

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، جواد ابراهیم زاده با بیان اینکه رویداد اتم ۱۰ اسفند در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود افزود: در آذربایجان شرقی بیش از ۱۷۰۰ اتم در دبیرخانه ثبت نام کردند که از این بین ۴۷۶ نفر دعوت به مصاحبه شدند و طبق تصمیم گیری از سوی دبیرخانه مرکزی رویداد، ۱۶ اتم برتر به ارائه تجربیات و فعالیت‌های خود در حضور مردم و داوران خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه تحقق نرم افزار حکمرانی مردمی و حل مسائل کشور توسط خود مردم با تکیه بر جوانان و پتانسیل های بومی هر منطقه را از دیگر اهداف این رویداد عنوان کرد و گفت: در این رویداد افرادی با تجربه‌های موفق در حوزه‌های مختلفی، چون محیط‌زیست، مسائل فرهنگی و اجتماعی، کارآفرینی و امور خیریه و …شرکت کردند که بر اساس معیار هایی چون خلاقانه، نوآورانه، مردم محور بودن و استفاده از تکنولوژی اجتماعی انتخاب شده اند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: ملاک‌های اساسی برای انتخاب هر فرد یا گروه به‌عنوان یک “اتم”، مردمی بودن، قابلیت تکثیر و توزیع بودن اقدامات و شیوه کاری الگوها و نیز شاخصه خلاقیت است.

به گفته وی، ویژگی خاص این برنامه نداشتن محدودیت در حوزه‌های فعالیت برای اتم‌ها است؛ به این شکل که هر شخص یا گروهی که توانسته مسئله یا مشکلی را در هر زمینه‌ای از جمله سبک زندگی، محیط زیست، سلامت، اشتغال و یا هر حوزه دیگری در سطح خانواده، محله، شهر یا کشور با مشارکت دیگران و به‌شیوه‌ای خلّاقانه‌ حل کند.

گفتنی است، در اولین فراخوان این برنامه که از طریق شبکه‌های استانی صداوسیما در سراسر کشور و شبکه‌های اجتماعی گروه تبریز برگزیده بین بیش از ۳ هزار نفر شرکت کننده بود.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا