اخبار روز

اتهام بزرگ و جنجالی مدیر واتساپ به تلگرام: جاسوسی برای روسیه؟

اتهام بزرگ و جنجالی مدیر واتساپ به تلگرام: جاسوسی برای روسیه؟

کت‌کارت لینک مقاله‌ای از مجله‌ی وایرد را در توییتر منتشر کرد تا از نبود سیستم رمزنگاری سرتاسری در تمامی چت‌های تلگرام انتقاد کند.

کت‌کارت می‌گوید سیستم رمزنگاری تلگرام به‌طورمستقل تأیید نشده است و نقص‌هایی نظیر فعال‌نبودن پیش‌فرض دارد. همچنین، تلگرام در چت‌های گروهی قابلیت رمزنگاری سرتاسری را ارائه نمی‌دهد. تلگرام می‌گوید وجود رمزنگاری سرتاسری در چت‌های گروهی، هنگام تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبانی از داده‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

کت‌کارت بخش مهمی از مقاله‌ی وایرد را بازنشر کرده است: «تلگرام ظرفیت لازم را دارد تا به درخواست دولت‌ها، تقریباً هر اطلاعات محرمانه‌ای را ارائه دهد.»

مقاله‌ی وایرد ادعا می‌کند که تعدادی از مقام‌های روسیه به بخش سیکرت‌چت تلگرام دسترسی دارند. همچنین به‌ادعای وایرد، API لوکیشن تلگرام معیوب است و احتمالاً موقعیت مکانی کاربران را در محدوده‌ای به گستره‌ی سه کیلومتر فاش می‌کند.

این نخستین‌باری نیست که واتساپ و تلگرام انگشت انتقاد را سمت یکدیگر می‌گیرند. تلگرام می‌گوید واتساپ در آن حدی که مدیرانش ادعا می‌کنند، امن نیست. ذخیره‌ی نسخه‌ی پشتیبان پیام‌های واتساپ در گوگل درایو باعث حذف رمزنگاری می‌شود. این یعنی دولت‌ها می‌توانند برای دسترسی به جزئیات چت‌ها، سراغ گوگل بروند و حتی با واتساپ مکاتبه‌ نکنند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا