Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اتهام جنجالی به اپلیکیشن فیلتر شده چینی! - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

اتهام جنجالی به اپلیکیشن فیلتر شده چینی!

اتهام جنجالی به اپلیکیشن فیلتر شده چینی!

دولت بایدن اخیراً فشار خود بر شبکه اجتماعی چینی تیک تاک را به‌دلیل نگرانی‌های امنیت ملی ناشی از ارتباط آن با کشور چین افزایش داده است و ظاهراً وزارت دادگستری آمریکا و FBI نیز این برنامه را زیر ذره‌بین خود قرار داده‌اند.

فوربس گزارش می‌دهد که دو آژانس آمریکایی به‌طور فعال درحال بررسی ByteDance، شرکت مادر تیک تاک، هستند. چند ماه قبل در گزارشی گفته شده بود که کارمندان تیک تاک از آن برای جاسوسی روزنامه‌نگاران مستقر در ایالات متحده استفاده می‌کنند و اکنون گفته می‌شود که وزارت دادگستری و FBI تحقیقات خود را به همین دلیل آغاز کرده‌اند.

تیک تاک

همکاری وزارت دادگستری و FBI برای بررسی تیک تاک

نیویورک تایمز و رسانه‌های دیگری نیز گزارش فوربس را تأیید کرده و توضیح می‌دهند که واحد تقلب در بخش جنایی وزارت دادگستری درحال همکاری با FBI و دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی ویرجینیا است تا موضوع نقض حریم خصوصی کاربران این برنامه را بررسی کند.

ByteDance در تحقیقات داخلی خود متوجه شده بود که برخی از کارمندان آن به داده‌های مربوط به حساب‌های روزنامه‌نگاران آمریکایی در تیک تاک دسترسی پیدا کرده‌اند تا بررسی کنند که چه افرادی اطلاعات را به خبرنگاران فاش می‌کنند. از میان کارمندانی که در این موضوع دخیل بودند و پس از آن اخراج شدند، دو نفر بخشی از عملیات این شرکت در چین بوده‌اند.

در چند وقت گذشته، اخبار زیادی پیرامون این شبکه اجتماعی چینی حاشیه‌ساز منتشر شده است. ابتدا کمیسیون اروپا استفاده از تیک‌تاک را برای کارمندان خود ممنوع کرده بود و پس از آن بریتانیا و نیوزلند نیز چنین تصمیمی گرفتند. در گزارش دیگری اعلام شده بود که ایالات متحده در تلاش است تا ByteDance را به فروش تیک تاک مجبور کند.

در همین حال، مدیرعامل تیک تاک به‌زودی برای اولین‌بار در مقابل کنگره حاضر خواهد شد و در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) قرار است در برابر کمیته انرژی و بازرگانی مجلس شهادت دهد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا