هرمزگان

اتکای به دانش بومی در سامانه‌های نیروی دریایی ارتش/ امروز هیچ ماموریت دوردست دریایی ناممکن نیست

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری صبح امروز در آستانه ۷ آذر روز نیروی دریایی اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شصت و هفتمین روز از آغاز تهاجم نابخردانه رژیم بعثی عراق، دست به اقدام عظیمی زدند که سبب غرور ملی شد و ۱۳ فروند ناو و ناوچه و ۱۰ فروند یگان پروازی عراق منهدم شدند و در سلسله عملیاتی که با مروارید تکمیل شد، سکوهای اصلی صادرات مواد نفتی رژیم بعثی را نابود کردیم.

وی با بیان این که پس از آن عملیات بزرگ، خلیج فارس تحت کنترل و سیطره نیروهای اسلام قرار گرفت و رژیم بعثی عراق در عرصه دریایی کاملا زمین‌گیر شد، خاطرنشان کرد: آشنا ساختن نسل جوان امروز با این اقدامات و تلاش‌ها، یک جهاد در عرصه جنگ نرم است.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش عراق تلاش کرد تا با تجهیزاتی عاریتی دست به ناامنی‌هایی در خلیج فارس بزند اما  نیروی دریایی در طول ۸ سال دفاع مقدس، ۱۰ هزار اسکورت تجاری انجام داد تا مسیری ایمن و با صلابت باز نگهداشته شود تا نظام نوپای ما که تنها متکی به صادرات نفت بود، بتواند به صادرات خود ادامه دهد.

امیر شفقت رودسری اضافه کرد: یادآوری و بازخوانی این حماسه‌های عظیم یک رسالت است که باید با بیان آن در کنار تداوم توفیقات امروز، پویایی تمدنی خویش را به جهانیان نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اشراف ویژه در رصد یگان‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای با پایش روزانه، تاکید کرد: هر تحرکی را لحظه به لحظه تحت رصد داریم و تدابیر لازم برای این منظور در دستور کار مستمر است.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: وسعت و دامنه کار اطلاعاتی ما در دریاهای جنوب و آبهای آزاد و بین المللی بیش از دو برابر وسعت کشورمان است.

وی عنوان داشت: در رزمایش اخیر سامانه‌های جدید جنگال و پهپادی را به خدمت گرفتیم و اتکای به دانش بومی در این آرایه‌ها عمدتا سبب شکل‌گیری قدرت بالایی شده که روز به روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.

امیر شفقت رودسردی همچنین از افتتاح کارخانه نوآوری دریایی در بوشهر در روزهای آینده خبر داد و گفت: الحاق شناورهای موشک انداز جدیدی نیز در دستور کار است و تا پایان سال الحاق‌های بزرگ‌تری در حوزه شناوری و آرایه‌های جدید نیز خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از اظهاراتش به انجام مأموریت ۲۴ هزار مایلی ناوبندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند به خلیج فنلاند و سنت‌پترزبورگ اشاره و بیان داشت: انجام این دریانوردی تاریخی توسط نیروی دریایی ارتش در شرایطی که استراتژیست‌های غربی تماما بر ناممکن‌بودن انجام مأموریت‌های بیش از ۹ هزار مایلی توسط ایران هم نظر بودند، نشانه اقتدار وصلابت و مایه قدرت فزاینده‌ای برای قوای مسلح کشورمان شد.

امیر دریادار شفقت رودسری تصریح کرد: امروزه برای هیچ عرصه‌ای در حوزه رزم و دفاع دریایی به دشمن وابسته نیستیم و ساخت انبوهی از ناوشکن‌ها، تجهیزات وابسته، زیردریایی‌ها و دیگر ابزارآلات مرتبط تجهیز دریایی نشانه‌ای از اقتدار و صلابت روز افزون است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/ ق

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا