اخبار روز

اثرات قطع برق صنایع «جبران‌ناپذیر» است/ دولت در کنار بخش خصوصی باشد

اثرات قطع برق صنایع «جبران‌ناپذیر» است/ دولت در کنار بخش خصوصی باشد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بجنورد، مازیار زند رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان خراسان شمالی در سومین جلسه اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد که  باحضور مدیران اقتصادی استان برگزار شد، بر همدلی و همراهی بیش از پیش بخش دولتی با بخش خصوصی تاکید و اظهار داشت:  برگزاری مستمر اینگونه جلسات و ارائه  راهکارها و تبادل نظر بخش خصوصی با دولتی راهگشایی در جهت توسعه و آبادانی اقتصاد استان را به دنبال خواهد داشت.

وی در رابطه با آسیب‌های جدی قطع برق صنایع افزود: در شرایطی که قطع برق صنایع همچنان‌ ادامه داشته باشد این موضوع باعث کاهش تولید برخی واحدهای صنعتی می‌شود  و به طور حتم کمبود برخی از محصولات را در بازار به همراه خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از برخوردهای نامناسب با برخی از سرمایه گذاران و تجار گلایه کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور بایستی  تشویق و حمایت از سرمایه گذار در اولویت قرار دهیم تا موتور محرک توسعه استان به حرکت درآید چراکه موتور پیشرو اقتصاد کشور تولید است.

️ قطع برق صنایع و گلایه‌های بخش خصوصی  

محمدصمدی یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز از اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی استان یاد کرد و  اظهار داشت: دفاع از بخش خصوصی از رسالت‌های اصلی اتاق بازرگانی در حل مسائل و مشکلات این قشر است.

جاجرمی دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز  با بیان این که قطعی برق صنایع آسیب جدی به صنایع وارد کرده است، بیان داشت: در بلند مدت آسیبی که از خاموشی  برق صنایع متوجه مردم خواهد شد در زندگی مردم اثر بسیار بدتری از خاموشی چندساعته خواهد داشت.

وی به ضعف زیر ساخت‌های استان خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل عدم جذب سرمایه گذار نبود زیرساخت‌های مناسب در بخش حمل ونقل هوایی، زمینی و ریلی است که تجار این استان را با چالش های بزرگی مواجه کرده است.

دانیال شمسیان از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز به  ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: در این خصوص از مسئولان تقاضا داریم به هدف گذاری این لایحه که بیشتر شبیه آرزو است دقت کنند!

وی همچنین با بیان اینکه امروزه صنعت و تجارت در کشور تحت فشار بسیار است، افزود: این فشارها بسیاری از اوقات از عدم آگاهی بخش دولتی نشات می‌گیرد  که قوانین سخت گیرانه چه در حوزه مالیات، صادرات و ارتباط با کشورهای خارجی  در مسیر راه تجار قرار می دهند.

عبدالله خدابنده دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز با بیان اینکه قطع برق صنایع منجر به چالش جدی صنایع  شده است، دلایل اصلی آن را عدم توسعه و سرمایه‌گذاری های جدید در این صنعت دانست.

وی بر فرهنگ سازی  مصرف بهینه  برق در مصارف خانگی تاکید کرد وگفت: قطع برق صنایع در برابر جلوگیری از قطع برق خانگی٬ سیاست نادرستی است باید توسعه برق تولید از روش‌های دیگر دنبال شود تا جبران کمبود برق گردد.

زهرا معینی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز به استان  به عدم زیر ساخت‌های مناسب در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم مشوق های برای سرمایه‌گذاران حوزه تولید در نظر بگیرند چراکه تشویق و شناسایی سرمایه گذاران حوزه تولید رونق اقتصادی برای استان به ارمغان می آورد.

دولت تمام قد در کنار بخش خصوصی است

در ادامه حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی موتور پیشران اقتصاد کشور را  تولید  دانست وگفت: استفاده از ظرفیت اعضای اتاق بازرگانی در راستای تحقق چشم اندازهای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است.

وی  به رشد ۷۱درصدی صادرات استان در دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این رشد آمار قابل قبولی در کارنامه صادراتی استان رقم زده است.

ناصر فخر موحدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز از اتاق بازرگانی در ارتباط بهینه بخش خصوصی با دولتی به واسطه عملکرد شورای گفتگوی استان طی ارزیابی سال گذشته در کسب رتبه شایسته در حد انتظار در بین اتاق های بازرگانی سراسر کشور قدر دانی کرد.

وی بر ضرورت  ورود اعضای جدید هیات نمایندگان این دوره، دبیرخانه و دستگاه‌های های اجرایی  در بخش شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان تاکید کرد و اظهار داشت: تمام قد در حوزه اقتصادی در کنار بخش خصوصی ایستاده‌ایم تا در ارزیابی‌ها  در تمام حوزه‌های اقتصادی جزو  استان‌های برتر قرار گیریم.

سید محمد پاکمهر نماینده مردم  بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز از اتاق  بازرگانی خواست  برای ترویج و توسعه محصولات تولیدی در استان، استراتژی های بازاریابی مناسبی را درنظر بگیرد.

وی به برقراری گروه های دوستی پارلمانی با کشورهای پاکستان، چین و آفریقا اشاره کرد و تاکید داشت: برقراری ارتباطات نزدیک و صمیمی با این کشورها، می‌تواند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی کمک کند.

/۳۱۱/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا