کرمانشاه

اجرایی شدن ٢٣٠ طرح جهاد کشاورزی کرمانشاه در انتظار اخذ تسهیلات

اجرایی شدن ٢٣٠ طرح جهاد کشاورزی کرمانشاه در انتظار اخذ تسهیلات

سعید کریمی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: از پایان سال ١۴٠٠ تا کنون تسهیلات عمده‌ای دریافت نکردیم.

وی افزود: ٨٠ درصد این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی و ٢٠ درصد از طریق بانک‌های توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تأمین می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: حدود ٢٣٠ طرح نیازمند تسهیلات در این حوزه هستند و به عنوان طرح های نیمه تمام یا نیازمند تسهیلات جهت تکمیل در سرفصل کاری قرار دارند.

وی گفت: حدود ٣٠٠ طرح مجوز دریافت کرده و پیشرفت فیزیکی آن ها پنج الی ١٠ درصد بوده که به عنوان طرح های جدید معرفی و حدود ۶٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند. به این ترتیب در مجموع حدود ٨٠ هزار میلیارد ریال نیاز تسهیلاتی برای طرح ها وجود دارد.

این مسئول عنوان کرد: بخشی از تسهیلات از محل تبصره ١٨ و مبلغی هم از طریق کمک‌های «فنی اعتباری» دریافت و برای راه‌اندازی طرح ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی اذعان کرد: در بخش کشاورزی ١۶٢ هزار بهره‌بردار در استان کرمانشاه وجود دارند که شامل بخش‌های زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی، امور دام، شیلات و گلخانه‌ها هستند.

این مسئول بیان کرد: اولویت کاری بخش کشاورزی «توسعه گلخانه‌ها» است که در راس امور قرار دارد یعنی اگر تسهیلات جزئی بیاید نخست به گلخانه‌ها اختصاص می‌یابد سپس بخش‌های دیگری مانند صنایع تبدیلی به عنوان پوشش دهنده بخش کشاورزی و امور دام اولویت‌ قرار می‌گیرند.

وی وجود تسهیلات را یکی از دغدغه‌های بخش بهره‌برداران و متقاضیان بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: امید است با اخذ تسهیلات مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

کریمی تأکید کرد: سالانه حدود ٢٠ الی ٣٠ هکتار به مجموعه گلخانه‌ها استان کرمانشاه اضافه می‌شود و با صدور مجوزها در این حوزه تأمین زمین و چاله کنی سازه‌ها انجام شده و برای تکمیل آن در انتظار تسهیلات هستیم لذا قطعا هدف تعیین شده یعنی ٢٠ الی ٣٠ هکتار تا پایان سال محقق می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا