قزوین

اجرای الگوی کشت اولویت بخش کشاورزی قزوین است

اجرای الگوی کشت اولویت بخش کشاورزی قزوین است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ محمدحسین عطایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آیین تجلیل از نمونه‌های برتر بخش کشاورزی استان قزوین که با حضور محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزیرجهاد کشاورزی، قاسمی رییس مرکز آموزش کشاورزی و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، رحمانی معاون اقتصادی استانداری، خانم محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس حجت‌الاسلام مصایبی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین، مدیران ستادی، مدیران کل دستگاه‌های تابعه، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: حمایت از تولید مهم‌ترین هدف جهاد کشاورزی است اما این سازمان با خلاف الگوی کشت موافق نیست بنابراین رعایت الگوی کشت ضروری است.

او افزود: در سال زراعی گذشته با توجه به اینکه این استان ۱۰درصد نسبت به سال قبل افت بارندگی داشته توانسته ۵.۲درصد فقط در محصول گندم افزایش تولید داشته که این نشان‌دهنده زحمات کارشناسان جهاد کشاورزی و اقدامات خوب کشاورزان در مدیریت مزرعه است.

عطایی گفت: در سال زراعی جدید نیز برنامه ریزی لازم برای کشت بیش از ۲۰۰هزار هکتار محصول در زراعت آبی و دیم انجام شود و همچنین در طرح جهش تولید در دیمزارها نیز ۱۰۲هزار هکتار کشت انواع محصولات این طرح را داریم.

این مسئول بر لزوم اهمیت استفاده از تکنولوژی نوین در مزارع و باغات کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار و خودکفایی در تولید تاکید کرد.

او یادآورشد: در سال زراعی گذشته در تولید گندم شاهد رکورد خوبی در استان بودیم و باید در سال زراعی جدید نیز اهتمام بیشتر شود چرا که راهی جز تولید محصول با حفظ منابع پایه وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به انتخاب برترین‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: انتخاب نمونه های بخش کشاورزی کاری سمبلیک و تشریفاتی نبوده چرا که این نمونه ها نقاط هدف ما برای رسیدن به افزایش بهره‌وری هستند.

عطایی اظهارکرد: استان قزوین برای اولین بار از ۱۵۴رشته بخش کشاورزی توانسته در ۳۱رشته صاحب رتبه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در دشت قزوین توسعه افقی امکان‌پذیر نیست و در سند آمایش سرزمین نیز تنها راه بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری است که باید در این خصوص حرکت کرد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا