آذربایجان شرقی

اجرای خوشه‌‎ای باتیک اسکو و خوشه پنیر لیقوان

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، محمد کلامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات  خوشه‌های کسب و کار استان اظهار کرد: اهمیت اجرای برنامه‌ها و دستاوردهای توسعه‌ای خوشه‌ای و نقش ان در توسعه صنایع کوچک و متوسط بسیار مهم است.

وی با توجه به ضرورت  تشکیل  خوشه‌های صنعتی گفت: اهمیت توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه موجب شده است تا بسیاری از کشورها شکل‌گیری و تقویت صنایع کوچک و متوسط در مناطق صنعتی را در قالب خوشه به عنوان یک استراتژی توسعه صنعتی منطقه‌ای مورد نظر قرار دهند و به منظور شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار شده است

 کلامی تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی به‌واسطه تقسیم کار تخصصی همکاری بین صنایع یادگیری تعاملی و سایر اموری که برای رقابتی‌تر شدن صنایع ضروری‌اند، می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه صنعتی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای برنامه‌های توسعه‌ای تعداد ۴۰ خوشه کسب و کار شناسایی نموده است و از این تعداد ۱۳ خوشه کسب و کار اجرایی و ۹ خوشه  طی سال‌های گذشته خاتمه و تحویل شبکه فراگیر مربوطه قرار گرفته است. 

کلامی با اشاره به اجرای چهار خوشه کسب و کار در استان بیان داشت:  از جمله خوشه فرش و تابلو فرش تبریز  در راستای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک با توجه به مطالعات  و امکان‌سنجی‌های انجام یافته مجوز اجرای پروژه توسعه خوشه، خوشه‌های باتیک اسکو و پنیر لیقوان در سال‌جاری اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  امکان‌سنجی خوشه ورنی‌بافی شهرستان اهر نیز در برنامه کاری شرکت شهرک‌های صنعتی امسال قرار گرفته است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا