سمنان

اجرای رزمایش سراسری قطع برق/ چقدر برای زمان‌های اضطراری آماده‌ایم؟

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ظهر امروز در حاشیه دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده‌به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری بیان کرد: هدف اصلی این برنامه، سنجش ارزیابی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی است تا در صورت قطع برق سراسری در شرایط خاص بحرانی، مولدهای برق اضطراری وارد مدار شوند.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه رزمایش سراسری قطع برق از سوی شرکت توانیر برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است، یادآور شد: بر اساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، برق مراکز مهم، بدون اطلاع قبلی قطع و میزان آمادگی دستگاه‌های موردنظر در مواقع بحران و قطع برق، برای بهره‌گیری سریع از دیزل ژنراتور ارزیابی شد.

وی اظهار کرد: این رزمایش که با شعار هفته پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار و با رمز یا امام رضا (ع) به‌صورت هم‌زمان در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و شاهرود به انجام رسید، برق ۱۲ مرکز در یک زمان خاص قطع شد.

وی گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده از طریق ستاد راهبری رزمایش شرکت توزیع برق استان سمنان، با قطع این ۱۲ مرکز، دیزل ژنراتور هشت دستگاه اجرایی با میانگین ۶ تا ۱۲ ثانیه وارد مدار شده و پس از انجام موفقیت‌آمیز این مانور، بعد از ۲۰ دقیقه کارکرد، مجدداً برق دستگاه‌های مربوطه به شبکه سراسری متصل شد.

این رزمایش با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان و مدیرعامل برق منطقه‌ای در مرکز کنترل شبکه شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا