اصفهان

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از نطنز، رحمت‌الله فیروزی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از بیمارستان‌های فاطمیه بادرود و خاتم الانبیا نطنز اظهار کرد: در گذشته در حوزه بهداشت و درمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه‌ای به این شهرستان نشده و مردم در بحث درمان و بهداشت با مشکلات مواجه شده‌اند.

 نماینده نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مواردی که ما باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشیم، بحث توجه ویژه به بهداشت و درمان و سلامت مردم است.

 وی افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته توسط خیرین بیمارستان‌ها و همچنین ساختمان‌های بهداشتی و درمانی ساخته شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است، اما  مشکلی که مردم را آزار می دهد، کمبود تجهیزات مانند ماموگرافی در نطنز و همچنین کمبود پزشک متخصص در بیمارستان فاطمیه بادرود و خاتم الانبیا نطنز است که امیدواریم دانشگاه توجه ویژه داشته باشد.

شاهین شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان نیز در این مراسم  اظهار کرد :امروز برنامه بازدید از بیمارستان‌های فاطمیه بادرود و خاتم الانبیا نطنز انجام پذیرفت و مشکلات بهداشتی و درمانی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین کلنگ احداث فاز دوم درمانگاه شریف شریفیان بادرود نیز بر زمین زده شد.

 وی با تقدیر از خیرین سلامت در ساخت فضاهای بهداشتی و درمانی افزود: یکی از مشکلات موجود شهرستان بحث عدم حضور پزشک متخصص در کلینیک های بیمارستان است که این مشکل در این شهرستان بسیار مزمن است و مقرر شد در ماه آذر و بحث توزیع پزشکان متخصص این کمبود جبران شود.

شیرانی تصریح کرد: در بحث همکاری با پزشک متخصص،چنانچه پزشک متخصص بومی قصد خدمت در سطح شهرستان خودش را داشته باشد، زمینه همکاری برای استخدام آن پزشکی متخصص در شهرستان فراهم می شود تا از این طریق می‌توانیم کمبود پزشک متخصص را در شهرستان جبران کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به اجرای طرح ضربتی شهدای سلامت در هفته آینده در استان اصفهان برای واکسیناسیون عمومی کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: میانگین واکسیناسیون در جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان اصفهان ۷۵ درصد است، البته در برخی شهرستان‌ها مانند نطنز ۸۵ درصد واکسیناسیون اجرا شده ولی در برخی مناطق استان اصفهان  ۶۵ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

وی گفت: از اول لغایت ۱۹ آذر طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا با همکاری سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اجرایی خواهد شد و چنانچه بخواهیم از پیک ششم کرونا در استان جلوگیری کنیم باید مردم عزیز در بحث واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به آمار ۸۵ درصد واکسیناسیون در استان اصفهان برسیم.

شیرانی گفت: با وجود اینکه برای کرونا هنوز درمان کامل و مشخصی وجود ندارد و ما تاکید می‌کنیم که خود واکسن کرونا یک نوع درمان به حساب می‌آید تحقیقات ثابت کرده کسانی که واکسن کرونا دریافت کردند چنانچه مجدداً به کرونا مبتلا شوند به میزان بستری و مرگ و میر در کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده اند، خیلی خیلی کمتر از کسانی است که واکسن را دریافت نکردند.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا