اردبیل

اجرای عدالت اجتماعی باعث سالم‌سازی جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی بعدازظهر امروز در همایش مسؤولان قضایی، قضات محاکم بدوی مرکز استان و محاکم تجدید نظر و کیفری یک استان اردبیل اظهار کرد: اجرای عدالت اجتماعی موجب سالم‌سازی جامعه می‌شود و مسلماً هر قدر که آحاد مردم از اجرای عدالت در جامعه راضی بوده و شاهد برخورد با جرایم و تخلفات باشند، به همان اندازه جرایم و تخلفات در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی با تشریح اهمیت رسالت قضا و قضاوت، اجرای عدالت و احقاق حق را امری مقدس برشمرد و افزود: اجرای صحیح و دقیق عدالت در جامعه موجب رضای پرودگار متعال و خلق خدا می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اثر کار خیر و شر را دائمی ذکر کرد و ادامه داد: مسلماً آثار مثبت و تبعات منفی یک حکم تا سالیان سال در جامعه باقی می‌ماند؛ بنابراین لزوم دقت و حساسیت مضاعف در صدور آرا توسط قضات باید بیش از پیش انجام گیرد.

احقاق حق و اجرای عدالت مهم‌ترین رکن در دستگاه قضایی است

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این همایش بیان کرد: حرکت بر مدار قانون، احقاق حق و اجرای عدالت مهم‌ترین رکن و مبنای عمل در دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: همه اقدامات دستگاه قضایی استان بر اساس قانون و در راستای اهداف و سیاست‌های کلان قوه قضاییه، احقاق حق و اجرای عدالت است و در این جهت تمام توان به‌کار گرفته می‌شود.

کثیرلو گفت: پیگیری مشکلات استانی و انتقال آن به مرکز برای برطرف شدن آن، تجهیز حوزه‌های قضایی، جذب قضات، بسترسازی برای احداث ساختمان‌های حوزه‌های قضایی از جمله اقداماتی است که از سوی مدیریت قضایی استان اردبیل انجام گرفته است.

نقش موثر هماهنگی میان مراجع قضایی در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها

سیدعبدالله طباطبایی، دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این همایش اظهار کرد: وجود تعامل، همکاری، هماهنگی مابین بخش‌های مختلف مراجع قضایی به ویژه دادسرا و محاکم، عامل اصلی در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها بوده که باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی بیان کرد: تعیین تکلیف سریع و فوری اموال و خودروهای توقیفی و تملیکی، شناسایی اموال دانه‌درشتان سوداگران مرگ به‌منظور ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان، صیانت و حفاظت از بیت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی و برخورد با متصرفین و متعرضین به اراضی ملی و منابع طبیعی با توجه به فرا رسیدن فصل کشت، تداوم بازدیدهای مستمر و مداوم قضات از زندان‌های استان، لزوم تلاش مضاعف برای استفاده از مجازات حبس و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، برخورد قاطع قانونی با جرایم خشن و مقابله جدی با اخلال‌گران نظم و امنیت در سریع‌ترین زمان ممکن و… از امور دارای اهمیت بوده که بر انجام آن‌ها تاکید می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا