خراسان شمالی

اجرای عملیات راهسازی در ۶۰ کیلومتر راه روستایی فاروج

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، جواد جعفری، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج با اشاره به احداث و روکش آسفالت محورهای روستایی در سطح این شهرستان اظهار کرد: این طرح امسال در ۱۲ کیلومتر از محورهای شهرستان فاروج به‌صورت اجرای عملیات روکش آسفالت با پیمانکار قرارداد منعقدشده که تاکنون عملیات زیرسازی ۹ کیلومتر راهه‌ای روستایی فرهادان، قوشخانه، شیرغان، آق چشمه و جنجال آباد در بخش مرکزی شهرستان به اتمام رسیده که اجرای عملیات روکش آسفالت آن با مساعد شدن شرایط جوی آغاز خواهد شد و همچنین انجام عملیات خاکی، زیرسازی و تکمیل ابنیه فنی محورهای تبریان، امیرآباد، جنجال آباد و کلاته شامیر در دستور کار این اداره است.

وی گفت: تخصیص کمتر از ۳۰ میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راهه‌ای روستایی در سطح کشور را مهم‌ترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راهه‌ای روستایی شهرستان به‌رغم اقدامات مناسب عملیات زیرسازی با ماشین‌آلات راهداری و احداث پل‌ها است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج تصریح کرد: تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرای آسفالت گرم درمحورهای بخش مرکزی شهرستان ، به طول ۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی‌شده است و در مردادماه سال جاری نیز عملیات اجرای آسفالت گرم محورهای امیرآباد و جنجال آباد به طول ۳ کیلومتر انجام گردید‌.

وی درباره روکش آسفالت محور شریانی بجنورد – فاروج به طول ۸ کیلومتر و حذف نقاط پر تصادف در جاده‌های این شهرستان گفت: برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، در سال گذشته ضمن آشکارسازی تمامی نقاط پر تصادف شهرستان، دونقطه پر تصادف و حادثه‌خیز در راهه‌ای شهرستان تاکنون اصلاح و ایمن‌سازی گردیده و علاوه بر آن رفع یک نقطه حادثه‌خیز دیگر در راهه‌ای شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

جعفری افزود: نسبت به اجرای روکش میکروسرفیسینگ در طول ۸ کیلومتر از مسیر ورودی استان در محور قوچان به فاروج در حوزه خراسان‌شمالی توسط پیمانکار اداره کل اقدام شد.  

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: خط‌کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پرخطر، نصب و بهسازی ۱۵۰۰ عدد علائم و تابلوهای ایمنی ، اجرای گارد ریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ‌ها و گاردها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام‌شده  و در دست اقدام این شهرستان است. 

وی افزود: تسطیح و تیغ‌زنی جاده‌های شنی به طول ۲۰۰ کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی به میزان ۷۰۰۰ مترمکعب، تعریض یک دستگاه پل باکسی محور یام به فاروج و  احداث چهار دستگاه ابنیه فنی در محور پسکن این شهرستان توسط پیمانکار در بخش مرکزی ازجمله اقدامات انجام‌گرفته اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان باارزش روز برابر ۵۰ میلیارد ریال است.

جعفری در ادامه افزود با توجه به‌پیش بینی اعتبار لازم جهت تعریض محور بام به فاروج به طول ۴.۳ کیلومتر خاطرنشان کرد هم اکنون برآورد عملیات تعریض محور انجام و در مرحله  فرآیند مناقصه جهت انتخاب پیمانکار است.

وی در خاتمه اشاره نمود: به‌رغم کمبود اعتبارات و استانی شدن اعتبارات راهه‌ای روستایی و بدهی به پیمانکاران، در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت حداقل ۲۰ کیلومتر راه روستایی، تکمیل انجام عملیات خاکی وزیرسازی ۴۲ کیلومتر با توجه به اعتبار ۲۱ میلیاردی ساخت راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهرستان فاروج دارای ۱۶.۵ کیلومتر بزرگراه  و ۲۱۶ کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۳۱۱ کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی برخوردار است.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا