کهگیلویه و بویراحمد

اجرای همایشی خارج از شأن ایام فاطمیه(س)/حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در همایش رامهرمز چه معنا دارد؟!

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج؛ این روزها سالروز وفات بی‌بی دو عالم فخر عالم بشریت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

مسلمانان و شیعیان ایران و جهان در عزای دخت پیامبر گریان و عزادارند و بی شک ایام دهه فاطمیه از روزهای حزن‌انگیز نزد مسلمانان جهان بوده و مردم ایران اسلامی نیز که ارادت قلبی و خالصانه به آن حضرت دارند تمامی برنامه ها و مراسمات شادی را به احترام حضرت زهرا سلام الله علیها در این دهه تعطیل می‌کنند.

در طول تاریخ به جز مواردی معدود از سوی برخی افراد غیر متعقد توسط عموم مردم حرمت‌شکنی در این دهه صورت نگرفته است مردم ایران همچون دهه محرم و روزهای عاشورا و تاسوعا و البته به صورت عام در ماه‌های محرم و صفر، این دهه را نیز در شان حضرت زهرا عزاداری می‌کنند و بر سر و سینه می‌زنند و در و دیوار ایران اسلامی به همین مناسب سیاه‌پوش است.

اما متأسفانه در گوشه و کنار به هر دلیل گاه نادانسته حرمت این دهه پاس داشته نمی‌شود که نمونه آن برگزاری دومین گردهمایی یک ایل در استان خوزستان است ایل سترگی که مردمانی ولایتمدار و دین‌باور و پیرو ائمه اطهار و مرید و مخلص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دارد اما با یک بی تدبیری از سوی برگزار کنندگان حرمت این دهه پاس داشته نمی‌شود.

متاسفانه با خبر شدیم که برخی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد نادانسته و شاید نابخردانه در این چنین گردهمایی شرکت کرده‌اند که جای بسی تاسف و تامل است اما این حضور وقتی عذر بدتر از گناه است که مدیران در راس مجموعه‌های فرهنگی نیز در آن حضور داشته باشد.

به گزارش فارس به جهت پاسداشت حرمت ایام فاطمیه کلیپ‌های این همایش و نام مدیران هم استانی حاضر با تصاویر در همایش نزد برگزیده های ایران محفوظ است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا