چهارمحال و بختیاری

اجرای ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شهرکرد

اجرای ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شهرکرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری، محمدحسین واحدیان در گفت وگوی برنامه رادیویی اظهارداشت: در حال حاضر در هسته مرکزی شهر ۷۰ هکتار بافت فرسوده و ۴۳۰ هکتار هم ناحیه غرب شهرکرد می‌باشد که الحاق شده است.

وی افزود: بافت‌های فرسوده ما بعضا به بافت تاریخی گره‌ خورده‌اند و یکی از رسالت‌های دستگاه‌های متولی و شهرداری احیای این بافت‌ها است که در این راستا شهرداری شهرکرد اقداماتی را انجام داده است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: مسیر فرهنگی ـ تاریخی و گردشگری در بافت قدیم شهرکرد به طول ۴ کیلومتر در حال تکمیل است که از سال گذشته تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده است.

واحدیان با بیان اینکه خیابان ملت نیز یکی از مسیرهای پر تردد شهر است، خاطرنشان کرد: طرح خیابان ملت نیز توسط مشاور در حال تدوین است که این محور به یک مسیر پیاده‌روی و یک پاقوق فرهنگی تبدیل شد که در تلاش هستیم تا پایان امسال طرح مطالعاتی انجام و در سال آینده طرح عملیاتی آن اجرا شود.

وی گفت: در راستای اجرای پروژه‌های بازآفرینی در بافت فرسوده حدود ۳۲ پروژه با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به ستاد بازآفرینی کشور پیشنهاد شد که در فاز اول با ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا