مرکزی

اجرای ۱۶۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در استان مرکزی/ توزیع ۱۵۰۰ سری جهیزیه در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه جهش تولید، رفع موانع تولید در سپاه روح‌الله اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای سپاه در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها خودکفایی و توانمندسازی مردم و جامعه است که علاوه بر پای کار آوردن روحیه جهادی توان علمی و پژوهشی برای تحقق این مسئله پای کار آمده که در طی سال‌های اخیر اقدامات چشمگیری انجام شده است.

وی افزود: احیا و تقویت امید در بین مردم و خصوصاً مناطق محروم از مهمترین دستاورد حضور بسیج در اجرای برنامه‌ها است و این دستاورد روحیه جهادی و انقلابی، استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردم است که الگوی آن دفاع مقدس می‌باشد و لذا در گام دوم انقلاب باید شاخصه‌های دفاع مقدس برای عبور از مشکلات و مقاطع مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید قرارگاه فرماندهی جهش تولید در استان مرکزی با هدف رصد و پایش واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و غیره با رویکرد تقویت تولید استان و کمک به واحدهای صنعتی و همچنین تقویت بخش کشاورزی در سطح استان مرکزی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که اقدامات چشمگیری در آن انجام شده است.

کریمی ادامه داد: همچنین کلینیک صنعت با حضور اساتید دانشگاه و فعالان صنعتی استان تشکیل شد که پایش ۷۶۰ واحد صنعتی برای رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیل شدن ۱۱۰ کارخانه با تسهیل در رفع موانع مهمترین اقدام آن بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک قطب صنعتی محسوب می‌شود حمایت از صنایع بزرگ استان مرکزی و پیگیری مشکلات آنها از طریق تشکیل جلسات و کارگروه‌های ویژه اندیشه‌ورز با حضور کارشناسان و نخبگان به شکل مستمر انجام شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: در راستای ایجاد اشتغال ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در استان مرکزی تشکیل که ایجاد بیش از ۲۱۰۰ فرصت شغلی در قالب صندوق‌ها از دستاورد مهم این اقدام است.

کریمی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار نیروی جهادگر بسیجی در سطح استان مرکزی سازمان‌دهی شده که تاکنون بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در طی پنج سال اخیر در مناطق محروم استان انجام شده است.

وی افزود: در طی پنج سال اخیر بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات مستقیم محرومیت‌زدایی به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی در استان مرکزی انجام شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تسهیل ازدواج جوانان اقدامات گسترده در تهیه و توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند انجام شده که در طی دو سال اخیر بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه توزیع شده و در ایام بیماری کرونا با توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم سعی شده در راستای حل مشکلات معیشتی آنها گام برداریم.

کریمی اظهار داشت: در راستای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط زودبازده در صنایع تبدیلی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی قرارگاه تخصصی اشتغال در سطح استان مرکزی تشکیل شده که در طی ۶ سال اخیر بیش از ۸ هزار فرصت شغلی از این طریق ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی اقشار مردم دهکده‌های دوره‌های مهارتی و آموزشی برگزار شده که بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در راستای حراست و صیانت از منابع آبی زیرزمینی در سطح استان قرارگاهی راه‌اندازی شده که دستاورد فعالیت‌های آن لایه روبی ده‌ها کیلومتر از قنوات، اجرای بیش از یک‌صد کیلومتر کانال انتقال آب و ساخت ده‌ها هزار مترمکعب استخر ذخیره آب و غیره در کنار اقدامات سازنده فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از هدر رفت آب شده و منجر به افرایش تولید و سطح زیر کشت در استان مرکزی شده است.

کریمی ادامه داد: ساخت ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در طی ۲ سال اخیر از اقدامات جهادگران بسیجی بوده و بیش از ۴۵ هزار مترمربع فضای مسکن برای محرومان ساخته شده است.

وی افزود: در راستای مدیریت و مقابله با شیوع بیماری کرونا با اجرای طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات گسترده‌ای انجام شده که آموزش بیش از ۲۵ هزار بسیجی یکی از اقدامات مهم آن بوده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: در راستای رفع مشکلات در مناطق حاشیه‌نشین تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی در دستور کار قرار گرفته که با پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی به برای رفع مشکلات مردم نقش‌آفرینی می‌کنند و هم‌اکنون در بیش از ۳۱ محله حاشیه‌نشین این قرارگاه‌ها تشکیل شده است.

کریمی تأکید کرد: سپاه روح‌الله استان مرکزی با رویکرد ولایی، مردمی، انقلابی و جهادی در طی این سال‌ها خدمت صادقانه به مردم و ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی را در دستور کار گذاشته و از همه فرصت‌ها برای خدمت به بهترین نحو استفاده کرده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا