چهارمحال و بختیاری

اجرای ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

اجرای ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری، حسین بهرامی، اظهار داشت: اکنون ۲۱ درصد تولید ناخالص داخلی استان چهارمحال و بختیاری مربوط به تولیدات بخش کشاورزی است، لذا اقتصاد استان اقتصادی بر مبنای کشاورزی است.

وی ادامه داد: براساس تقسیم‌بندی بانک جهانی هر کشور و یا منطقه‌ای که ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی آن منطقه یا کشور مربوط به حوزه کشاورزی باشد، اقتصاد آن منطقه کشاورزی‌محور است، بنابراین اقتصاد استان نیز کشاورزی‌محور است و باید در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری بیشتر انجام شود، تا شرایط رشد اقتصادی و توسعه استان فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: در استان در تولید ۹ محصول کشاورزی مازاد تولید داریم و امکان صادرات محصول عسل، ماهیان سردابی، قارچ، بادام، گوشت قرمز، گردو و گیاهان دارویی وجود دارد.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با معرفی جهاد کشاورزی پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر رشد کرده است که این نشان‌دهنده تحول خوبی در توسعه این حوزه است.

بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تعداد ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده و تعداد ۶ پروژه تامین و انتقال آب دره گرم دشتک، دشت نساء اردل، گل سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا ومورز به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل هستند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا