لرستان

اجرای ۴۵ برنامه‌کلیدی سپاه خرم‌آباد در سطح محلات/ رزمایش اقتدار بسیج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، ماشاالله بازگیر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بعد از انقلاب جمهوری اسلامی به ظرفیت مردمی نیاز داشت و پنجم آذر ماه سال ۵۸ به فرمان امام بسیج  تشکیل شد که اکنون تقریبا در هر استانی  یک چهارم مردم عضو بسیج هستند.

وی با بیان اینکه امسال با شعار محوری “بسیج، پاره تن مردم” نام گذاری شده است، اظهار داشت: در شهرستان خرم‌آباد ۴۵ برنامه کلیدی  برای محلات و  ۲۱ برنامه کلیدی برای اقشار طی این هفته مشخص و اجرا می‌شوند. 

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج از  شنبه ۲۹ آبان ماه که با عنوان «بسیج و اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری شده با عناوین نشست‌های بصیرتی و روشن‌گری، افتتاح ساخت کانال‌های آب‌بر کشاوری و اتصال با لوله به طول ۲۱کیلومتر، اختتتامیه ۱۸ واحد منزل مددجویان کمیته امداد،افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آغاز می‌شود. 

وی گفت: رزمایش اقتدار جهادگران، نواخته شدن زنگ بسیج در مدارس،  گرامیداشت هفته بسیج  و تبعیین دستاوردهای  بسیج در فضای مجازی، راه اندازی پویش‌های مردمی “من بسیجی ام”، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی،  آغاز پویش نذر خون،برگزاری نشست حلقه‌های صالحین، فضاسازی  سطح شهر و  شروع جشنواره اسوه از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته بسیج است. 

بازگیر افزود: دومین روز از هفته بسیج به نام «بسیج علم و پژوهش» نامگذاری شده که راه‌اندازی نمایشگاه مخترعین و مبتکرین، معرفی و شرکت بسیجیان منتخب در جشنواره جهادگران علم و فناوری،  ایجاد نمایشگاه محصولات توانمندی در سطح حوزه‌ها،معرفی پایگاههای اسوه حوزه‌ها، تقدیر از پایگاههای علمی و پژوهشی در سطح ناحیه و  کمک به ارتقا تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه خرم‌آباد با بیان اینکه سومین روز از هفته بسیج به نام «بسیج عدالت و مبارزه با فساد» نامگذاری شده است بیان کرد:   اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم جهت ویزیت رایگان، اجرای طرح کرامت و میز خدمت در مناطق حاشیه نشین، مسابقات فرهنگی کتاب‌خوانی، نقاشی و شعر ، اجرای گشت‌های محله محور، اجرای رژه موتوری و کوهپیمایی بسیجیان  از برنامه‌های ما در این روز است.

وی گفت: چهارمین روز از هفته بسیج تحت عنوان «بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمن» نامگذاری شده که در این روز برنامه‌های رزمایش ثامن، نشست‌های بصیرتی و سیاسی، دیدار با امام جمعه شهرستان،  بازدید از پایگاه‌های مختلف و تور ایست و بازرسی  برگزار می‌شود.

بازگیر با بیان اینکه پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج استقلال و آزادی» نام‌گذاری شده  خاطر نشان کرد: رزمایش اقتدار بسیج ۱۳هزار نفری در لرستان و ۳ هزار نفری در شهر خرم‌آباد، اجرای  گروه‌های سرود و تئاتر در سطح محلات، برگزاری نمایشگاه و ایستگاه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی-فرهنگی، کوهپیمایی خانوادگی، برگزاری  آبروی محله و یادواره شهدا از جمله برنامه‌های این روز است.

وی گفت: پنج شنبه ۴ آذر ماه ششمین روز از هفته بسیج است که تحت عنوان «بسیج سبک زندگی اسلامی» نامگذاری شده و  در این روز غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری  نشست‌های تحکیم بنیان خانواده، نشست های پیشگیری از اعتیاد ،همایش خادمین شهدا، راه‌اندازی کاروان راهیان‌نور از سپاه ناحیه به گلزار شهدا و جشنواره سواد رسانه ای حاج قاسم‌ها برگزار می‌شود. 

️فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد به برنامه‌های آخرین روز از هفته بسیج شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری دعای ندبه، همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری اردوی یک روزه، حضور سپاهیان و بسیجیان در نمازجمعه، سخنرانی فرماندهان نواحی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی پایگاه سلامت و برپایی ایستگاه فرهنگی در مصلای الغدیر خرم‌آباد انجام می‌شود. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا