قم

اجرای ۳۱۳ برنامه استانی و ملی به مناسبت ایام معصومیه

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در نشست خبری که امروز به منظور تشریح برنامه‌های ایام معصومیه در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد اظهار کرد: برنامه‌های معصومیه امسال با شعار محوری «سلام ای دختر موسی بن جعفر؛ در امتداد یاری» دنبال می‌شود که ذکر سلام در این شعار به معنای عرض ارادت، ارتباط عاطفی مثبت با حضرت و اعلام بیعت و اطاعت از ایشان است.

وی اضافه کرد: ورود حضرت معصومه(س) که شخصیتی دارای ویژگی‌های برجسته اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود به قم زمینه‌ساز تبدیل قم به پایگاه سیاسی و اجتماعی جهان تشیع تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) شد.

معاون فرهنگی آستان حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: «امتدادِ یاری» زیرشعاری است که در ایام معصومیه در دستور کار کارکنان آستان مقدس قرار می‌گیرد؛ با توجه به وجود دو نیمه شعبان در سال جاری این زیرشعار به یاری کردن حضرت صاحب الزمان(عج) تا ظهور نیز اشاره دارد.

وی با اشاره به افزایش فشار تحریم‌های ظالمانه دشمن بر مردم و اماکن متبرک ایران گفت: با وجود فشارهای دشمن برنامه‌های آستان مقدس ادامه دارد و حتی اتفاقات جدیدی نیز رخ داده است که راه‌اندازی «سامانه آموزش آنلاین قرآن و معارف اهل بیت(ع)» به چند زبان و مشارکت علاقه‌مندان از سراسر دنیا در این برنامه از جمله این اتفاقات مبارک و جدید است.

وی مطرح کرد: برگزاری مراسم شب سالروز ورود حضرت معصومه(س)، محفل ویژه قرار فاطمی با حضور شاعران برجسته کشوری و اعلام سلام به حضرت معصومه(س) در ساعت ۱۱ صبح هم‌زمان با سالروز ورود ایشان با پخش از بلندگوهای میادین شهر، مساجد، رادیو معارف و رادیو قم از جمله برنامه‌هایی است که برای ایام معصومیه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی آستان حرم حضرت معصومه(س) تشریح کرد: جشن همراهی برنامه دیگری است که در ایام معصومیه هر شب در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و علاوه بر آن در ۱۷ محله و بوستان سطح شهر نیز اجرا خواهد شد.

وی ادمه داد: در ایام رحلت شهادت‌‌گونه حضرت معصومه(س) محفل شعر با حضور شاعران برجسته قمی، مراسم غبارروبی با حضور کارکنان دستگاه‌های مختلف، نصب پوسترهایی با عنوان «سلام ای دختر موسی بن جعفر» بر تاکسی‌ها و سایر نقاط سطح شهر، برگزاری دوره‌های شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) در کنار مقبره شهید مفتح و برنامه حرم‌شناسی به صورت عمومی هر روزه در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح حبیب با محوریت آموزش احکام و شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) برای قشر کسبه قم، برگزاری شب‌های شعر در کنار مقبره پروین اعتصامی، راه‌اندازی کارگاه خوشنویسی با حضور خطاط‌های برجسته کشوری هر روز ساعت ۱۶ الی ۲۰ در کنار مقبره پروین اعتصامی و پخش ویژه برنامه‌های متعدد از شبکه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های ایام معصومیه است.

معاون فرهنگی آستان حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: شرح زیارتنامه حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه هر شب راس ساعت ۱۹ از شبکه قرآن پخش می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در مجموع ۶۰ هزار دقیقه برنامه‌ رسانه‌ای ویژه ایام معصومیه توسط آستان مقدس تهیه شده و پخش می‌شود افزود: به منظور بهره‌مندی افراد غیر فارسی زبان برنامه‌های رسانه‌ای به زبان‌های اردو، انگلیسی، عربی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز تهیه شده است.

وی تصریح کرد: وبینار حضرت معصومه(س) شناسی به زبان انگلیسی و طرح ختم صلوات و زیارت نیابتی نیز به زبان‌های مختلف برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حرم حضرت معصومه(س) اذعان کرد: مسابقه «سلام ای دختر موسی بن جعفر» در فضای مجازی در سه مقطع کودک، نوجوان و عمومی و ویژه برنامه «یک روز خوب، یک حس خوب» ویژه نوجوانان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در ایام رحلت شهادت‌گونه حضرت، روضه خانگی به منظور ذکر مصیبت و توسل به کریمه اهل‌بیت(س) در منزل افراد متقاضی توسط آستان مقدس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بازدید از موزه آستان مقدس به صورت نیم‌بها، برگزاری دو همایش و یک مسابقه ویژه کارکنان آستان مقدس و خانواده‌های آنان، معرفی چند کتاب، برگزاری مراسم بزرگداشت موسی بن خزرج نخستین خادم حضرت معصومه(س) و برگزاری محافل ویژه دختران برنامه‌‎های دیگری است که در ایام معصومیه توسط آستان مقدس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: در مجموع بیش از ۳۱۳ برنامه مختلف در طول ۱۷ روز از سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم تا سالروز وفات آن حضرت در قم اجرا می‌شود و همه تلاش مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر این بوده است که برنامه‌های امسال از نظر کمی و کیفی رشد کند.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا