کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۵۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در گچساران

به گزارش برگزیده های ایران از گچساران علیرضا اتابک در جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: امروزه در جهان پدافند غیر عامل به یک امر مهم وضروری تبدیل شده تا جائیکه برای اجرای تمام طرح ها این امر مورد نظر قرار گرفته می شود.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه در بحث پدافند غیر عامل تمام نهادها، نیروها و سازمالن ها می توانند نقش موثری را ایفا کنند، تصریح کرد: باید برای رخ داد احتمالی برخی حوادث همیشه راهی جایگزین برای حل آنها داشته باشیم.

اتابک عنوان کرد: دستگاه ها برنامه های خود را در بحث پدافند غیر عامل به فرمانداری شهرستان اعلام کنند.

وی گفت: از ۸ الی ۱۵ آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

فرماندار گچساران اظهار کرد: در هفته پدافند غیر عامل افزون بر ۵۰ برنامه را درغالب کوتاه و بلند مدت اجرا خواهیم کرد. 

سرهنگ باقر پسنده فرمانده سپاه ناحیه گچساران نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل یعنی آمادگی دستگاه ها برای شرایط بحرانی که در حوادث غیر مترقبه و طبیعی به آن دچار می شویم.

وی با اشاره به اینکه آشنایی با پدافند غیر عامل مهم است و باید دستگاه ها آن را انجام دهند،بیان کرد: تمامی دستگاه ها باید آمادگی کامل با این امر را داشته و مانور های لازم را انجام دهند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود: این نهاد در سال گذشته دو مرحله و امسال نیز یک مرحله رزمایش دفاع از محورها را برگزار کرده است.

پسنده ادامه داد: یکی از محورهای مهم در این خصوص رعایت خونسردی و اثر گذار بودن اقدامات برای عبور از شرایط به وجود امده است.

وی اضافه کرد: باید سالن های محل استقرار مردم در شرایط بحرانی مشخص شود تا در صورت نیاز بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

مرتضی سجاد پور معاون فرماندار گچساران اظهار کرد: برخی از برنامه ها شامل مراسم صبحگاه، برگزاری رزمایش آسیب های اجتماعی، مانور وضعیت اضطراری و مقابله با خرابکاری، توصیه و تاکید بر بر مقاوم سازی منازل بافت فرسوده شهرستان هستند.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا