سمنان

اجمالی/آمارها نشان‌دهنده رشد بخش تولید و صنعت است

به گزارش برگزیده های ایران از شاهرود، علی رسولیان بعدازظهر امروز در سیصد و دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان در شرکت سیم و کابل مغان واقع در شهرک صنعتی شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: صنعتگران در شرایط سخت تحریم نقش به‌سزایی در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ۱۷ واحد و طرح صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان مورد بازدید قرار گرفت.

وی بیان کرد: آمارها نشان‌دهنده رشد بخش تولید و صنعت است و این مسائل منجر به اشتغال‌زایی می‌شود و در واقع سهم تولید در اشتغال افزایش می‌یابد.

رسولیان با بیان اینکه صنعت در برخی از محصولات وابسته بود؛ اما اکنون، صنایع داخلی آن‌ها را تولید می‌کند، ادامه داد: محصولات بسیاری از واحدهای صنعتی کشور صادرات می‌شود که اگر تحریم‌ها نبود، صنایع کشور توان صادرات به اروپا را دارند که این امر تلاش فعالان خصوصی است.

وی با بیان اینکه بهتر شدن معیشت مردم و افزایش رفاه و آسایش عمومی از طریق تولید محقق می‌شود، عنوان کرد: هیچ جای دنیا دولت‌ها در تولید موفق نبودند و موفقیت‌ها از آن بخش خصوصی بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال در مسیر تحقق فرمایش رهبری و شعارهای سال حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران یکی از سازمان‌هایی است که متأسفانه در آن شاهد بروکراسی اداری هستیم.

رسولیان با بیان اینکه اختیاراتی که به استان‌ها تفویض کردیم در قالب دستورالعمل‌ها گرفتیم و اصلاح می‌کنیم، گفت: توسعه اراضی صنعتی یکی از برنامه‌های سازمان است که پیش‌بینی‌شده در شهرستان شاهرود ۱۸۰ هکتار توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد یک شهرک صنعتی جدید انتخاب شد که برای دولت ارسال شده و امیدواریم مصوب شود، افزود: تأمین برق یکی از مشکلات است که باید موردتوجه قرار گیرد و بدین منظور در پروژه دو پست برق ۶۳ کیلوولت مشارکت کردیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: احیای واحدهای صنعتی راکد با تأکید ویژه رئیس‌جمهور آغاز شده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیتی که وجود دارد، واحدهای تعطیل احیا و راه‌اندازی شود.

رسولیان با بیان اینکه برخی نیازمند منابع مالی و برخی مدیریت توانمند است، افزود: امسال بیش از ۸۳۰ واحد راکد، مجدد راه‌اندازی شد و واحدهای راکد کشور در حال کاهش است که نسبت به پایان سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش داشت.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های صنعتی در دست اقدام است که اکنون چهار هزار و ۲۰۹ طرح صنعتی در مرحله نصب ماشین‌آلات است.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا