سمنان

اجمالی/استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارش باران مواجه است

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علی‌اکبر محرابیان دقایقی قبل در جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته مواجه است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان بالاتر از متوسط کشوری آب، صرف بخش کشاورزی می‌شود، اضافه کرد: سد شهید شاهچراغی دامغان، سد مجن شاهرود و سد کالپوش میامی در حال بهره‌برداری است.

وزیر نیرو با بیان اینکه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سد نمرود توافق شد تا از شنبه تملک روستا انجام گیرد، ادامه داد: از نظر ظرفیت مشکلی در زمینه آب آشامیدنی سمنان وجود ندارد.

محرابیان با بیان اینکه چشمه روزیه به‌تنهایی می‌تواند آب موردنیاز را تأمین کند، عنوان کرد: سد فینسک برای اطمینان از تأمین آب، پیش‌بینی شده و هفت میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین منبع آب برای صنعت استان، استفاده از پساب است که هم‌اکنون نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آمادگی تخصیص دارد؛ این مهم از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه طی ۲ سال به ۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو تأکید کرد: مشکلات خط انتقال استفاده از پساب، نیاز است تا درون حوزه استان سمنان برطرف و این پروژه اجرایی شود؛ در مورد سد دامغان نیز مباحثی عنوان شد که اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

محرابیان افزود: سد کالپوش بهترین کیفیت و کمیت آب را دارد؛ خط انتقال با مشکل مواجه است که نیاز است طی تعامل با روستائیان در داخل استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه با انتقال آب از سد کالپوش، مشکل آب شاهرود نیز برطرف خواهد شد، ادامه داد: چهار حلقه چاه، آب صنعت شاهرود را تأمین می‌کند که نیاز است چاه توسعه یابد؛ امروز مجوز توسعه آن صادر شد.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا