چهارمحال و بختیاری

احتمال ورود به موج ششم کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر ۵۰ درصد رسید

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد در حال حاضر شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در  وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان نارنجی است.

گفتنی است، ۷۴.۵ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۶۰ سال چهارمحال و بختیاری موفق به دریافت دز اول واکسن کرونا شده‌اند و روند واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته و به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

لازم به ذکر است طبق گفته مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد طی دو هفته اخیر، میزان روند ابتلا و شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری با ثبات نسبی همراه بوده و پس از فروکش کردن هر موج از شیوع بیماری، امکان رخداد پیک جدید وجود دارد.

وی اضافه کرد: احتمال ورود به پیک ششم بیماری کرونا در کشور و چهارمحال و بختیاری بسیار زیاد است، اما شدت شیوع آن نامعلوم است و با توجه به آمار بالای واکسیناسیون علیه این بیماری، پیش‌بینی می‌شود در پیک ششم، تعداد بستری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس نسبت به موج‌های قبلی کمتر باشد.

شایان ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۶ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۰۸ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۸۳ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۲۶ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

هم‌اکنون ۲۷۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۲۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان قرار دارند.

گفتنی است هم‌اکنون ۳۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا