اجتماعی

احداث پایانه مترویی آزادگان به کجا رسید؟

به گزارش گروه شهری برگزیده های ایران، علیرضا کردرستمی، سرپرست مجری پروژه پایانه آزادگان اظهارداشت: فاز نخست پروژه احداث پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان که محلی برای تعمیر و توقف قطارهای خط ۳ مترو به حساب آمده و با بهره برداری ازآن امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط میسر می‌شود، مراحل پیشرفت عملیات اجرایی را پشت سر می‌گذارد و برای تسریع در تکمیل آن، تامین به موقع منابع مالی یک پیش شرط اساسی است.

وی گفت:کلنگ احداث پایانه آزادگان در منطقه ۱۸ ، آبان ماه سال گذشته بر زمین زده شد و در حال حاضر چند جبهه کاری از پروژه فعال است. برای دسترسی به سه راهی موجود در جنوب خط ۳، انحراف ترافیک در بزرگراه آیت الله سعیدی انجام و عملیات خاکی به همراه احداث سازه نگهبان (شمع و سرشمع) طبق برنامه پیش می‌رود. 

وی بیان داشت: همچنین احداث یک تونل ۴۰ متری زیر خط راه آهن ویک تونل ۳۰ متری در جوار بزرگراه آیت ا… سعیدی و سازه گالری در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی و محور راه آهن نیز در حال اجراست و همزمان در اراضی مربوط به پایانه، عملیات خاکبرداری به تراز کف رسیده است. از طرفی جمع آوری پسماندهای مدفون در محوطه ای به وسعت ۶ هکتار از این اراضی هم در دستور کار قراردارد. 

کردرستمی با بیان اینکه از ابتدا قرار بر این بوده تا ۷۰ درصد هزینه ساخت پایانه آزادگان از طریق تهاتر املاک و ایجاد مجتمع ایستگاهی تامین شود، گفت: پروژه در وضعیت قابل قبولی از حیث سرعت گرفتن عملیات اجرایی در جبهه های مختلف کاری قرارگرفته اما به هر حال تامین به موقع منابع مالی، لازمه استمرار روند پیشرفت کاراست و این مهم باید به صورت مداوم مدنظر قرارگیرد. 

سرپرست مجری پروژه پایانه آزادگان در پایان گفت: با در نظرگرفتن موضوع اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه ای اسلامشهر در آینده ای نه چندان دور، اهمیت ساخت و بهره برداری به موقع از پایانه مذکور دوچندان بوده و این پایانه به یکی از مهمترین اجزای شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا