اردبیل

احداث ۴ خانه محروم در اردبیل/ پرداخت ۳ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، جواد نوحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: احداث و بازسازی خانه‌های محرومین با همراهی گروه‌های جهادی و خیرین یکی از اقدامات بسیج بوده و در سال‌جاری ۴ خانه برای محرومین احداث شده و ۹ خانه نیز در دست اقدام داریم.

وی افزود: در کنار اجرای طرح‌های عمرانی، حمایت از مشاغل خانگی یکی دیگر از اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی بوده و در این راستا تسهیلات قرض‌الحسنه کم‌بهره در نظر گرفته شده که در سال‌جاری تسهیلاتی بالغ بر ۳ میلیارد تومان به کارگاه‌های اشتغال و مشاغل خانگی پرداخت شده و این امر سبب توانمندسازی خانواده‌ها و مشاغل خانگی می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل ادامه داد: در حال حاضر مشاغل خانگی تنها روش آسان و کوتاه برای کمک به معیشت مردم بوده و از همین رو برای حمایت مناسب از این طرح‌ها، طبق رایزنی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌های عامل، مقرر شده تا این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان فقط با یک ضامن پرداخت شود.

فعالیت ۱۱۰ صندوق قرض‌الحسنه خودگردان در اردبیل

نوحی با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در مناطق مختلف تشریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و نیازمندی برخی از افراد به کمک‌های مالی، صندوق‌های قرض‌الحسنه خودگردان در مناطق مختلف اردبیل راه‌اندازی شده و هم‌اکنون ۱۱۰ صندوق قرض‌الحسنه به فعالیت می‌پردازند و با ارائه وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند در راستای رفع مشکلات مالی آن‌ها قدم برداشته می‌شود.

وی با اشاره به طرح تامین جهیزیه آسان برای زوجین عنوان کرد: هزینه‌های بالای تامین جهیزیه به یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها به‌خصوص افراد کم‌بضاعت و محروم تبدیل شده و در راستای رفع این‌مشکل نیز طرحی با عنوان جهیزیه آسان برای زوجین در نظر گرفته شده و در این طرح ۱۵ قلم کالا با قیمت تمام‌شده کارخانه تامین گردیده و در مجموع به مبلغ ۱۳ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل بیان کرد: خانواده‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به کانال‌های ارتباطی این طرح در فضای مجازی به نام jahiziye_ _ asan@ نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند؛ این امر در کنار تامین اقلام مورد نیاز زوجین سبب فرهنگ‌سازی ازدواج آسان نیز در جامعه می‌شود.

بسیج سازندگی همواره در پی حل مشکلات مردم است

نوحی بیان کرد: در طول سالیان گذشته همواره بسیج سازندگی نشان داده که در پی حل مشکلات مردم و به خصوص مناطق محروم بوده و هر جایی که مشکل و نواقصی بوده برای رفع آن مشکلات قدم برداشته است.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی با همراهی گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف محرومیت‌زدایی اقدام می‌کند و اشاعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در سطح جامعه و بین اقشار مختلف، نیازمند یاری‌رسانی رسانه‌ها است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اردبیل گفت: تقویت اراده مردم و روستاییان توسط بسیج سازندگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در فعالیت‌های جهادی خود بدان عمل می‌کنیم تا با همراهی و کمک خود اهالی و تقویت اراده آن‌ها برای رفع مشکلات منطقه قدم برداشته شود و به طوری‌که امروزه برخی از پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی به دست خود اهالی منطقه و همراهی و کمک بسیج سازندگی به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا