سمنان

احداث ۳ نیروگاه خورشیدی در استان سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدعلی‌اکبر صباغ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پهناوری استان سمنان برای احداث نیروگاه خورشیدی و وجود حدود ۳۲۰ روز آفتابی در طول سال، از احداث سه نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با ظرفیت ۳۰ مگاوات در این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای سمنان با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها از جمله استانداری سمنان و سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تخصیص و ایجاد مجتمع‌های خورشیدی و آماده‌سازی شرایط وا‌گذاری زمین به متقاضیان اقدام کرده و هم‌اکنون شرایط احداث نیروگاه در تمام شهرستان‌های استان فراهم است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان تولید انرژی از طریق انرژی‌های نو در استان را به تناسب کل تولید برق استان، بیش از یک درصد دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی توسط بخش خصوصی و با تضمین وزارت نیرو مبنی بر خرید برق تولیدی صورت می‌پذیرد.

صباغ ادامه داد: سازمان ساتبا به عنوان سازمان متولی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاری، با عقد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی بخش خصوصی را به‌صورت تضمینی خریداری می‌کند.

وی نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک گازی را نیز از دیگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان سمنان دانست و گفت: تاکنون بیش از ۲۴ مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه‌های تولید برق مقیاس کوچک در مناطق مختلف استان توسط بخش خصوصی ظرفیت‌سازی شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا