خراسان رضوی

احیای مزیت‌های خرد اقتصادی اولویت نخست تربت حیدریه است

به گزارش برگزیده های ایران از تربت حیدریه، علی اکبر کی پور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری تربت حیدریه در دیدار  با اصحاب رسانه گفت: احیای مزیت‌های خرد اقتصادی اولویت نخست دولت در تربت حیدریه است. احیای توانمندی و ظرفیت داخل تربت حیدریه بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند، ضمن آنکه در ادامه باید با جذب سرمایه گذار و به فعلیت رساندن طرح‌های اقتصادی بزرگ گام‌های بعدی را برداریم.

وی افزود: وقتی در پیشینه یک منطقه مشاهده می‌کنیم چه ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد یقینا با به فعلیت رساندن اقتصاد‌های خرد و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زود بازده بخشی از مشکلات را برطرف می‌شود.

کی پور خاطرنشان کرد: شأن خدمتگزاری ایجاب می‌کند که مسائل و مشکلات منطقه تا حصول نتیجه پیگیری شود، اما برخی معادلات در این حوزه فرا شهرستانی و فرا استانی است که با تقویت و ارتقای ارتباطات فرا منطقه‌ای می‌توان در به نتیجه رسیدن این بخش از مشکلات تسریع کرد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان قرارگرفتن در مسیر زائران و مسافران حریم قدس رضوی است که باید ماندگاری و جاذبه‌های ماندن را در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و کشاورزی ارتقا دهیم.

کی پور در ادامه گفت: تبلیغات در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و کشاورزی به عنوان موتور محرک برای جذب و ماندگاری زائر و مسافر است. در این برهه از زمان تبلیغات حرف اول را می‌زند و باید مزیت‌های همچون زعفران، ابریشم، عقیق و سایر صنایع را طوری تبلیغ کنیم تا گردشگر و زائر و مسافر شرطی شوند و به مانند کسی که به قم و اصفهان سفر می‌کند و سوهان و گز را خرید می‌کند در این شهرستان هم بتواند اینگونه عمل کنند تا منافع اقتصادی برای مردم منطقه حاصل شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا