کرمان

اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی؛ دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان دایر می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، امشب و با حضور مسئولان و مردم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با شعار «وحدت در کثرت موسیقی اقوام ایران» در کرمان به کار خود پایان داد و محمد شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت با دایرشدن دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان خبر داد.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار داشت: با پیشنهاد کرمانی‌ها مبنی بر راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی در استان کرمان موافقت می‌کنم و از مدیرکل ارشاد استان تقاضا می‌کنم از فردا ساز و کار دبیرخانه را فراهم کنند و حمایت‌های لازم را وزارت ارشاد و انجمن موسیقی و …  در این زمینه خواهند داشت.

شالویی با بیان اینکه یقینا کرمان این ظرفیت را دارد که بتواند این جشنواره را برای همیشه میزبانی کند و به خوبی از عهده میزبانی برآمده است، عنوان کرد: سیاست دولت در برنامه‌های فرهنگی و هنری توزیع برنامه‌ها به سراسر کشور است و تمرکززدایی از پایتخت جزو اولویت‌های ما است که برنامه‌ها با توجه به ظرفیت و امکانات به سراسر کشور برود.

وی با بیان اینکه این یک سیاست جدی است که عملیاتی خواهد شد و دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی از آغازین برنامه‌های تمرکز زدایی است که به کرمان داده شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره نام و شعار بسیار زیبایی دارد، کثرت در ظاهر است وقتی به باطن رجوع می‌کنیم چیزی جز وحدت نمی‌بینم، اقوام کشور با یکدیگر گره و پیوند خوردند و قابلیت گسستگی ندارند و پیوند قلبی دارند

شالویی اظهار داشت: در حقیقت هیچ حقیقت و معرفتی را نمی‌توانیم عرضه کنیم مگر اینکه با هنری آمیخته شود و این می‌تواند در موسیقی باشد و مبنای ما این است این موسیقی اصیل را حمایت کنیم که با مردم آمیخته شده است.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین نوع هنر را می‌توانیم در موسیقی محلی خود پیدا کنیم که پیشینه دیرینه‌ای دارد و وزارت ارشاد هم حمایت ویژه‌ای خواهد داشت.

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان نیز بیان داشت: کرمان میزبان جشنواره‌ای بود که طنین آن چند روزی است که در استان نواخته می‌شود و امشب در پایان دور دیگری از این جشنواره رسیدیم که به همت هنرمندان و مدیران عالی استان و وزارتخانه نگذاشتند چراغ جشنواره خاموش شود.

وی افزود: سال گشته به مدد فضای مجازی هنرنمایی هنرمندان را در جشنواره به نمایش گذاشتند و امسال هم به رغم محدویت‌های کرونایی با رعایت پروتکل‌ها و با حضور حدود ۷۰ هنرمند، این مهم به انجام رسید.

به گزارش فارس، چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که از ۲۹ آبان ماه در کرمان کلید خورد و به شکل غیررقابتی برگزار شد، امشب به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا