کرمان

اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، یوسف نوری امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار  در پردیس خواجه‌نصیر کرمان اظهار داشت: انسان با ولایت کامل می‌شود  و اولین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) است و حاج‌قاسم  به‌عنوان شیعه پا، جای پای حضرت زهرا (س) گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مکتب و مدرسه حاج‌قاسم از هیچ الگویی تبعیت نمی‌کند و مکتب او از داشته‌ها و آموزه‌های خودش است و بدانید اگر از درون خودمان الگوسازی نکنیم، اسیر می‌شویم و لنگش اقتصاد، آموزش و… به علت تقلید یا اقتباس از الگوهای بیرونی است.

نوری گفت: نظام تربیتی ما باید یک الگویی داشته باشد و  این الگو می‌تواند  حاج‌قاسم باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جشنواره علمدار این پیام را دارد که جهاد تعطیل نشده، بلکه صورتش عوض شده است؛ گاهی به‌صورت جنگ نظامی و گاهی به‌صورت جنگ نرم است و ما این سرمایه‌ها را داریم.

نوری بیان کرد: ما در آموزش و پرورش باید فاصله حرف و عمل را کم کنیم و فاصله بین بینش و منش را به صفر برسانیم  و این هنر را معلمان ما دارند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری افتتاحیه این جشنواره برگزار شد و امروز هم اختتامیه آن را برگزار می‌کنیم .

وی ادامه داد: این جشنواره ویژه  دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور و خارج از کشور بود و آنها آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

 رضایی با اشاره به اینکه  کل شرکت‌کنندگان این جشنواره ۹۳ هزار و ۳۷۵ نفر هستند، بیان داشت: در این جشنواره  بیشترین آثار ارسال شده از ۱۰ استان تهران، گلستان، فارس، قزوین، سمنان، کرمان، البرز، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

 مدیرکل  آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز به همکاری همه نهادهای مختلف دارد، گفت: آموزش و پرورش توسعه همه‌جانبه کشور است و اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم، نیروی انسانی، مهمترین و اساسی‌ترین زیربنای آن است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا