خراسان رضوی

اختتامیه مرحله کشوری پنجمین دوره جشنواره هنری فانوس در مشهد برگزار می شود

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلیزاده در نشست خبری صبح امروز پیش از برگزاری اختتامیه مرحله کشوری پنجمین دوره جشنواره هنری فانوس  که با حضور نمایندگان رسانه های گروهی استان برگزار شد، با اعلام ین خبر گفت: فراخوان آثار این جشنواره از تابستان منتشر شد و تا قبل از فرارسیدن هفته دفاع مقدس، آثار به دبیرخانه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و منتخبان استانی و راه یافتگان به مرحله کشوری مشخص شدند.

سردار یوسفعلیزاده با اشاره به میزبانی مشهد در مرحله کشوری این جشنواره گفت: از مجموع بیش از ۵ هزار اثر ارسال شده در کل کشور، ۵۰۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته که در ۳ تراز مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: منتخبان مرحله کشوری به همراه مسئولان هنری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور، از فردا در مشهد حضور می یابند و ضمن شرکت در کارگاه های آموزشی، در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر چهارشنبه و با حضور مدیران ملی و استانی در تالار  شهر مشهد برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به افزایش قابل توجه کمی و کیفی آثار نسبت به سال گذشته گفت: چهارمین دوره جشنواره به دلیل شیوع کرونا و شرایط قرمز کرونایی در کشور، با استقبال کمتری برگزار شد. ولی در این دوره، استقبال شرکت کنندگان بسیار قابل توجه بود و شاهد افزایش کمی آثار از تعداد ۱۷۷۹ اثر در دوره چهارم به بیش از ۵ هزار اثر در دوره پنجم بودیم.

سردار یوسفعلیزاده به همکاری و مساعدت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد ملی در مشهد نیز اشاره کرد و رویدادهایی مشابه این جشنواره را در بزرگداشت و نشر ارزش های حماسه و ایثار، ضروری برشمرد.

گفتنی است که نخستین دوره جشنواره هنری فانوس از سال ۱۳۹۵ و زیر نظر سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آغاز شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا