سمنان

اختصاص اعتبار سفر رئیسی به طرح‌های آبخیزداری سمنان/ بذرکاری در مناطق بیابانی انجام می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی بعدازظهر امروز به همراه معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با محمد حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: امروز اهمیت و نقش ویژه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بر کسی پوشیده نیست؛ در همین راستا از محل اعتبارات سفر رئیس‌ جمهوری اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان انجام طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را گام مهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای رفع بحران خشکسالی در سه سال اخیر دانست.

مرادی‌حقیقی بیان کرد: امیدواریم که با اجرای این طرح‌ها در سراسر استان سمنان شاهد اثرات مثبت و تأثیرگذار آن‌ها در افزایش سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک، حمل رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر باشیم.

وی از اجرای طرح‌های آبخیزداری و حفاظت خاک حوضه‌های آبخیز شهری اعلام رضایت کرد و از حمایت بیشتر دولت از انجام طرح‌های منابع طبیعی خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: روستاییان و جوامع محلی، محافظان واقعی منابع طبیعی و عرصه‌های ملی هستند و باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر آنها مهیا شود.

مرادی‌حقیقی در رابطه با روز جهانی خاک در استان سمنان گفت: با مشارکت جوامع محلی، دستگاه‌های اجرایی و با حضور مسؤولان ارشد استان عملیات بذرکاری و کاشت نهال در مناطق بیابانی این استان اجرا می‌شود.

این دیدار در آستانه پویش ملی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم به‌منزله جلوه‌ای از همبستگی و وفاق ملی با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و درختکاری در روز ۱۴ آذرماه به مناسبت روز جهانی خاک با شعار «توقف شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک» انجام شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا