سیاسی

اختصاص کمک معیشت به رزمندگان معسر و معلولان فاقد شغل

اختصاص کمک معیشت به رزمندگان معسر و معلولان فاقد شغل

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

بهارستان‌نشینان در این جلسه و در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده ، با اکثریت آرا با بند (ب) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره ۱۵ ماده واحده این لایحه آمده است: ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد، کمک‌معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین‌نامه ‌‌اجرائی مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود، پرداخت نمایند.

بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه بودجه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا