اردبیل

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای صندوق پژوهش و فناوری اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل با مشارکت ۴ شرکت دانش‌بنیان ۲ دانشگاه و پارک علم و فناوری شروع به کار کرده و در کنار آن تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد شبکه فن‌بازار استان اردبیل با مشارکت استانداری اردبیل، پارک علم و فناوری اردبیل و پارک پردیس تهران انجام گرفته است.

وی افزود: در هفته جاری قرارداد کارگزار انتخاب‌شده برای پیشبرد فن‌بازار استان اردبیل امضا خواهد شد که فرصت خوبی برای فناوران استان اردبیلی است تا بتوانند فعالیت‌های خود و محصولاتشان را در شبکه فناوران کشور و خارج از کشور نیز ارائه کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به سایر اقدامات انجام‌گرفته در طول ماه‌های گذشته عنوان کرد: شروع فعالیت ساختمانی پارک علم و فناوری یکی دیگر از اقدامات بوده که در این راستا ساخت ۲ ساختمان را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها ساختمان مرکز رشد و پارک علم و فناوری بوده و این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر با تامین بودجه ملی شروع به کار کرده و ۲۰ درصد پیشرفت دارد و با تامین بودجه جدید سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ابراهیم پور ادامه داد: احداث کارخانه نوآوری در استان اردبیل نیز دومین پروژه عمرانی بوده که در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر در حال احداث است و از فروردین ماه ساخت آن آغاز شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هدف این است که در کمتر از یک‌سال به اتمام برسد و در سفر اخیر ریاست جمهوری هم ۷ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد.

تجاری‌سازی ۹۶ شرکت دانش‌بینان، واحد فناور و استارت‌آپ اردبیل

وی بیان کرد: در حال حاضر در مجموع ۵۵۰ شرکت دانش‌بینان، واحد فناور و استارت‌آپ در استان اردبیل داریم که از این تعداد حدود ۹۶ شرکت به مرحله تجاری‌سازی رسیده است و بقیه در حدود ۲۱۰ تا در مرحله رشد هستند و مابقی نیز در مرحله استارت‌آپی قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۶ شرکت دانش‌بینان داریم و علاوه بر آن ۱۲ شرکت هنربنیان نیز در استان فعال هستند و به نوعی ۴۸ شرکت دانش‌بینان نوع یک، دو و سه در اردبیل وجود دارد.

ابراهیم پور تشریح کرد: با توجه به وضعیت توسعه صنعتی و اقتصادی استان و وضعیت دانشگاه‌های استان، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل در سطح متوازنی قرار دارد و میزان شاخص‌های توسعه صنعتی استان با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مساوی است.

وی اظهار کرد: ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند بسترسازی دانشگاهی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد، شهرک صنعتی، صنعت‌ومعدن و جهاد کشاوری است و تمامی این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا یک مجموعه دانش‌بنیان ایجاد شود و لذا انتظار می‌رود که شرکت شهرک‌های صنعتی نیز وارد حوزه دانش‌بنیان شده و کارخانه‌های موجود در شهرک صنعتی هم به سمت دانش‌بنیان بروند.

ارائه تسهیلات برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در خصوص ارایه تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: نزدیک به ۳ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق پژوهشی و فناوری قرار گرفته و در کنار آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق تبصره ۱۸ اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان برای استان اردبیل در نظر گرفته که تا آخر آذرماه اقدامات نهایی آن انجام می‌گیرد تا از این خط اعتباری نیز برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

ابراهیم پور بیان کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری استان اردبیل شاخصه‌های لازم جهت قرارگیری در سطح دوم را کسب کرده است و امیدواریم که با قرارگیری در سطح ۲ پارک‌های علم و فناوری، شاهد رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بینان و فعالیت‌های فناورانه در این استان باشیم.

وی در خصوص بیست‌ودومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل گفت: این نمایشگاه همه ساله توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با مشارکت پارک علم و فناوری مراکز رشد و فناوری استان و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: این نمایشگاه با مشارکت ۱۰ مرکز رشد، ۱۰ مرکز نوآوری، پارک علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در آن و ۲۰ دستگاه دولتی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع عمده آن‌ها برگزاری کارگاه‌ها و پرسش و پاسخ و بررسی بحث‌ها و مسائل و چالش‌های حوزه فناوری و ارتباط مراکز رشد با پارک و علم و فناوری است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا